Zoeklocaties voorne putten

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
PeterM

Zoeklocaties voorne putten

Bericht door PeterM »

Ik ben zeer geintereseerd in het zoeken naar WO2 materiaal met de metaaldetector. Ik zou het graag eens willen proberen. Weet iemand goede zoeklocaties op Voorne-Putten in Zuid-Holland?

Ik weet dat er in Oostvoorne en Rockanje nog veel bunkers staan. Maar of daar nu nog wat te vinden is?? Weet iemand nog plaatsen waar er veel gevochten is. Ik heb geprobeerd te zoeken op google maar helaas niks gevonden.

hoor graag jullie tips/adviezen.

Alvast bedankt,

peter
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door Trappmeister »

In principe zijn de meeste zoekers niet zo happig op het weg geven van goeie zoeklocaties. Met name omdat als je een plek hebt waar je veel leuke dingen de grond uit haald je die voor jezelf wilt houden. Ik kan je voor wat betreft Zeeland vertellen dat er genoeg gebieden zijn die de moeite waard zijn langs de kust. Heb er zelf ook meerdere keren gezocht. Richt je op de kuststrook en ga internet eens goed af zoeken, er is genoeg informatie te vinden als je echt goed zoekt. Bijv. gemeente archieven etc.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door 779 »

PeterM schreef:hoor graag jullie tips/adviezen.
Onderzoek ook of het legaal is om te zoeken op de plek waar je wilt zoeken. Op privégebied moet je toestemming vragen en daarnaast hebben gemeenten soms een verbod op zoeken ingesteld.

Daarnaast: valt er nog wel iets te vinden in NL, is niet alles onderhand al opgeruimd? :mrgreen:
PeterM

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door PeterM »

Bedankt voor de tips! Zal deze gebruiken om goede plekken te vinden.

Peter
PeterM

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door PeterM »

Ik heb uiteindelijk via Google vele bunkerlocaties in Oostvoorne gevonden. Ik heb helaas niet kunnen vinden of daar of omgeving gevochten is. Waar kan ik vinden waar gevechten op Voorne-Putten hebben plaatsgevonden tussen de duitser en geallieerden? Op google kan ik echt niets vinden helaas. Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Peter
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door Zhukov »

Ik weet dat er voor wat betreft Spijkenisse enkele boekjes zijn die meer ingaan op de gebeurtenissen die tijdens de oorlog hebben plaatsgevonden, wellicht dat er ook zulke boeken over Oostvoorne of Rockanje bestaan. Dit kan je een beeld geven van wat er op Voorne-Putten heeft plaatsgevonden en dus wat je mogelijk tegen zou kunnen komen. Ik ben overigens wel van mening dat het not-done is om zomaar in de openbare ruimte (laat ik vooropstellen dat ik ervan uit ga dat je niet op het prive-terrein van iemand gaat zoeken) te gaan spitten op zoek naar hebbedingetjes.
Вместе мы непобедимы
Bulge digger
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 aug 2011, 15:08
Locatie: Rozenburg ZH

Re: Zoeklocaties voorne putten

Bericht door Bulge digger »

Hallo,
Misshien heb je hier iets aan : rockanje in oorlogstijd door H. van der Graaf. Heb even gekeken maar kon er helaas geen ISBN nr in vinden voor je :oops:

Ben zelf ook eigenaar van een MD en had bedacht over een tijdje ook maar eens te gaan kijken bij die bunkers in Oostvoorne :) (beste manier om er achter te komen of er nog iets ligt) :wink:
"May God have mercy upon my enemies, because i won't."

Gen. George S. Patton jr.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten