Gezocht: Info m.b.t. 105 mm FLAK
- Trappmeister
- Lid
Gezocht: Info m.b.t. 105 mm FLAK
Beste mensen,
Ik heb een 105mm FLAK huls in mijn bezit. Best een zeldzaam ding. Zo zeldzaam dat ik er heel weinig informatie over terug kan vinden op het net. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen o.i.d. maar misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Welke FLAK eenheden hebben dit type gebruikt, waar in Nederland en zijn er misschien mensen die er ook een in de collectie hebben? Ik hoor graag van jullie!
Gr. Trappmeister
Ik heb een 105mm FLAK huls in mijn bezit. Best een zeldzaam ding. Zo zeldzaam dat ik er heel weinig informatie over terug kan vinden op het net. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen o.i.d. maar misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Welke FLAK eenheden hebben dit type gebruikt, waar in Nederland en zijn er misschien mensen die er ook een in de collectie hebben? Ik hoor graag van jullie!
Gr. Trappmeister
Re: Gezocht: Info m.b.t. 105 mm FLAK
Zoek ff op 10,5 cm flak 38
Ik heb er 2 in de collectie , waarvan 1 met projectiel.
Nemo Me Impune Lacessit
- Trappmeister
- Lid
Heb ik gedaan, maar de info is erg schaars helaas.ammo schreef:Zoek ff op 10,5 cm flak 38
Genoeg over te vinden.
Origineel materiaal: http://www.lexpev.nl/downloads/ldv440261942.pdf
En anders via google wel.
http://www.google.nl/search?q=10%2C5+cm ... =firefox-a
Origineel materiaal: http://www.lexpev.nl/downloads/ldv440261942.pdf
En anders via google wel.
http://www.google.nl/search?q=10%2C5+cm ... =firefox-a
Mvg/Best regards, Sipke
- Trappmeister
- Lid
Bedankt, maar zo ver was ik ook al gekomen. Ik ben erg benieuwd waar deze huls vandaan komt. Ik heb deze gekregen van de grootmoeder van mijn vrouw (uit Hasselt). Kan er niet achterkomen of er stellingen o.i.d. hebben gestaan in die regio.
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Ja zeldzaam komt ze nog wel eens tegen die Flak Marine hulzen 10.5cm S.K.C. C 32 bijvoorbeeld, geelkoperen messing zijn wel duur ja in goede staat, stalen hulzen gaan nog wel.
Bij ons in de buurt stonden er in de oorlog 3 x 10.5 cm batterijen achter het NS station 3X 10.5 cm. In de binnenduinen 3x 10.5 cm en aan de kust 3X 10.5cm.
M'n Vader woonden als kind er niet ver van af van de binnenduinen batterij en dat gaf heel wat lawaai
Vaker hoorde je de scherven op het pannendak kletteren, soms overdag zochten ze wel een naar de scherven op straat.
In de duinen wel eens een soort van liniaal gevonden van een van die voormalige Marine Flak 10.5cm S.K.C. C 32 Batterijen.
Geen idee precies wat voor functie hulpmiddel die liniaal had ?

Bij ons in de buurt stonden er in de oorlog 3 x 10.5 cm batterijen achter het NS station 3X 10.5 cm. In de binnenduinen 3x 10.5 cm en aan de kust 3X 10.5cm.
M'n Vader woonden als kind er niet ver van af van de binnenduinen batterij en dat gaf heel wat lawaai

Vaker hoorde je de scherven op het pannendak kletteren, soms overdag zochten ze wel een naar de scherven op straat.
In de duinen wel eens een soort van liniaal gevonden van een van die voormalige Marine Flak 10.5cm S.K.C. C 32 Batterijen.
Geen idee precies wat voor functie hulpmiddel die liniaal had ?

Laatst gewijzigd door Schijnwerper op 13 okt 2011, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Hulzen van de marine flak zie je vaker , dan de hulzen van de 10,5 cm flak 38.
Trappmeister plaats ff een foto,s van jou huls , en die van het bodemstempel.
Trappmeister plaats ff een foto,s van jou huls , en die van het bodemstempel.
Nemo Me Impune Lacessit
- Trappmeister
- Lid
- Trappmeister
- Lid
Mooie huls , deze zie niet vaak, is iid een 10,5 cm flak 38 huls.
Patrh St, er hoort nog een t achter.
Nemo Me Impune Lacessit
- Trappmeister
- Lid
Zoiets dacht ik al ja. De t zie je alleen bijna niet meer.ammo schreef:Mooie huls , deze zie niet vaak, is iid een 10,5 cm flak 38 huls.