Complottheorieen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
A&A
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2012, 17:14

Complottheorieen

Bericht door A&A »

Hallo,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in bepaalde complottheorieën over de tweede wereld oorlog. Dingen als hoe Hitler werkelijk aan de macht is gekomen en welke mensen daar allemaal invloed in hebben gehad. De rol van illuminati in dit alles. En dit zich vervolgde in de rest van de oorlog, tot het einde. Ik zal hieronder een stukje neerzetten dat ik laatst op internet heb gevonden, waar zeer interessant vragen worden gesteld, waar ik graag meer informatie of over zou willen discussiëren hier.
Op rense.com staat ook een goed artikel over Hitler, waar wordt verteld dat Stalin eigelijk niet de opvolger van Lenin hoorde te zijn maar Trotsky, maar dat Trotsky op een crusiaal moment ziek was. Verder wordt verteld dat Hitler nooit een oorlog op 2 fronten wilde wat onder meer zou blijken uit de 330.000 gevangen Britten bij de slag bij Duinkerken die hij liet gaan.
Vandaar dat Hitler snel opgebouwd moest worden om de Russen te verzwakken.
Het schijnt dat de illuminati plots erg bang waren van Hitler omdat hij de gelddruktechniek onder de knie had gekregen.
Hitler wilde vrede met Engeland en was bereidt om West Europa en Polen terug te geven.
Als conclusie wordt gegeven dat Hilter de oorlog verloor omdat hij niet paste in illuminati agenda.

Waarschijnlijk omdat hij het gelddrukken eigen had gemaakt?
En Stalin zou zich niet met geldzaken bezighouden waardoor de USSR moest winnen?
En als Hitler alleen maar Rusland wilde veroveren, waarom besloot hij dan eerst west Europa te bezetten? Wist hij toen al dat hij gemanipuleerd werd? Er wordt beschreven dat de nazi's in 1941de engelsen tijdens de Blitz ''begrepen'' en dus Rusland gingen aanvallen.

http://www.rense.com/general50/itle.htm
Heeft iemand hier meer info of andere interessante gedachten over?

Mvg A&A
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Complottheorieen

Bericht door Jan Klaassen »

Complottheorieen zijn zeer interessant, en ik zie elke discussie daarover graag tegemoet, maar dit stuk met de illuminati... Tja, wat zullen we daar eens van zeggen?

Wetenschappelijk is het natuurlijk gebaseerd op niets meer en minder dan lucht. Zijn er bewijzen voor het ontstaan van deze "Rotschild-Illuminati" bende? Zijn er documenten die hun beweegredenen blootleggen?
Zo niet, dan is het natuurlijk te makkelijk om alles zomaar op deze lieden te schuiven.

Echter, de bewering dat Hitler vrede wilde met Engeland is in mijn opzicht een stuk geloofwaardiger, al heeft dat dan weer erg weinig met de illuminati.
Over de 'vlucht van Hess' heb ik veel gelezen en er zijn inderdaad tekenen dat er in Engeland een partij op de hoogte was van zijn komst, en daar ook op zat te wachten. Er bestond in Engeland simpelweg een grote groep mensen die pro-Duits, of in ieder geval anticommunistisch waren. Dat de Engelse geheime dienst hier misschien een rol in kan hebben gehad is ook nog aannemelijk te maken, maar om deze geheime dienst zonder enig bewijs zomaar onder de 'illuminati' te schuiven is natuurlijk onzin. Zonder bewijzen iets proberen te bewijzen is natuurlijk onmogelijk.

Niet heel sterk, wel interessant...!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: Complottheorieen

Bericht door frei »

Lees bijvoorbeeld eerst eens een van de boeken van Vikor Suworow. Verandert er erg veel over het zicht op en het ontstaan van de tweede wereldoorlog. Tevens wie daadwerkelijk schuldig was aan de oorlog. Het is in ieder geval niet zoals in alle geschiedenisboeken verteld wordt.
Ik heb hem in de duitse uitvoering, weet niet of dit boek ook vertaald is naar het nederlands, maar duits zal voor een ieder niet al te grote moeilijkheden moeten opleveren.
De eerste van enkele van zijn boeken ;

Viktor Suworow - Der Eisbrecher (Hitler in Stalins Kalkul)
ISBN 3-608-91511-7
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Complottheorieen

Bericht door coco »

Een complot theorie is eingelijk gewoon een stuk geschreven door iemand met een éénzijdige belichting, het is wetenschappelijk bewezen dat je een complot theorie kan maken over het feit dat koeien kunnen vliegen en dat vervolgens duizenden mensen dit ook daadwerkelijk gaan geloven.
Je moet bij een stuk wat je leest altijd meerdere bronnen zien te verantwoorden en gaan kijken naar bewijzen en niet naar aannames. ''Just my 2 cent's''
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Complottheorieen

Bericht door Jan Klaassen »

Helemaal mee eens coco! "Wetenschappelijk" is het sleutelwoord, anders geraken we al snel (te snel, want twijfel moet kunnen!) op het Stormfront-niveau...

@frei; wat zijn de conclusies? Ik ken het boek niet, maar ben altijd benieuwd ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: Complottheorieen

Bericht door frei »

Jan Klaassen schreef:Helemaal mee eens coco! "Wetenschappelijk" is het sleutelwoord, anders geraken we al snel (te snel, want twijfel moet kunnen!) op het Stormfront-niveau...

@frei; wat zijn de conclusies? Ik ken het boek niet, maar ben altijd benieuwd ;)
Victor Suworow (niet zijn echte naam) was een officier bij de GRU en heeft daar enige papieren onder ogen gehad mbt de tweede wereldoorlog. Hij woont nu trouwens onder een andere naam ergens in Engeland.
In dit boek ontleed hij de russische strijdkrachten in de periode vooraf aan de duitse inval met enige sprongen ter onderbouwing naar de periode na begin van de duitse aanval. Stap voor stap omschrijft hij politieke gebeurtenissen met de gevolgen en reacties en wat nog belangrijker is de opbouw van het russische leger.
Waartoe diende dit, waartoe diende dat ?
Als voorbeeld wat moesten de russen met de grote aantallen BT tanks terwijl deze totaal ongeschikt waren voor het russische land ? Waarom hadden ze bijna een miljoen troepen aan parachutisten ? Waarom werden er in 1941 zweefvleigtuigen gebouwd terwijl er geen hangars voor waren en deze beslist niet een russische winter konden ''overleven''. Waarom werden de goelaggen leeggehaald en alle manschappen naar de russische westgrens verplaatst terwijl er daar al zoveel manschappen waren dat er een groot tekort was aan kazerne's. Waarom liet Stalin zijn eigen bevolking hongerleiden terwijl de wapenfabrieken op volle toeren draaiden ?
Enz. enz. enz. stap voor stap worden dergelijke vragen gesteld en onderbouwde antwoorden gegeven. Een zeer interresant boek dat inmiddels al door andere historici is bevestigd. Als je de duitse propaganda films bekijkt (wochenschau) uit de periode ten tijde van de duitse aanval op rusland wordt daar letterlijk gesproken over een preventiefslag tegen de bolsjewisten.
Waarom duitland engeland niet aanval komt ook aan bod, niet alleen dat de duitse marine daartoe eigenlijk helemaal niet tot in staat was maar wat als het duitse leger eenmaal in engeland stond en de russen vielen aan; niets had hun kunnen stoppen. Zogoed als alle europese legers waren al door de duitsers verslagen. Hitler wilde niet een twee fronten oorlog, heeft deze uiteindelijk toch gekregen, maar hij was het niet van plan. Engeland stelde qua kracht en bedreiging voor duitsland niets meer voor, ze sloegen een vredesaanbod van Hitler af. Hitler wou daarmee een twee fronten oorlog voorkomen omdat hij wist dat hij en zeer gevaarlijke ''tegenstander'' die toen nog zijn bondgenoot in naam was in de rug had. Deze bondgenoot ging echter zijn eigen weg en was uit op de overheersing van heel europa wat hij door middel van duitsland wilde verkrijgen. Duitsland had intussen alle europese grootmachten verslagen, voor stalin was in principe schoon schip gemaakt. Hij hoefde alleen duitsland maar te verslaan en hij zou heersen over geheel europa.
Dit alles wordt in dit boek van alle kanten beschreven en onderbouwd. Ook de ''schone'' rol van de USA wordt beschreven. Wat hun drijfveer was. Wist iemand trouwens al dat USA leveranties niet pas na de duitse aanval op de sovjet unie begonnen maar dat die al in 1938 liepen ? De druk die de USA uitoefende op engeland en frankrijk om polen te steunen was een van de hoofdredenen waardoor uiteindelijk het stalin-hitler pact in 1939 werd gesloten.
Hoe dan ook een ontzettend interresant boek wat zeer de moeite waard is. Er zijn nog enkele boeken naar aanleiding van dit boek die victor suworow samen met andere geschiedschrijvers heeft geschreven waarbij vele bewijzen op tafel komen. Deze boeken ga ik zeer zeker nog lezen.
Uiteindelijk een heel verhaal geworden maar korter kan je een dergelijk onderwerp niet omschrijven.
Groet
Frei
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Complottheorieen

Bericht door Jabnus »

Complottheorien zijn theorien die (nog) niet bewezen zijn. Juist de wetenschap is daarbij belangrijk en kan juist wel of niet een complettheorie bevestigen of ontkrachten. Complottheorien kunnen soms ook juist de waarheid boven tafel krijgen of een nieuw (beter) licht werpen op historische gebeurtenissen. Gegarandeerd zal dit ook gebeuren als over enkele jaren de tot nu toe afgesloten WOI archieven opengaan en we daadwerkelijk kunnen odnerzoeken hoe een en ander is verlopen.


De quote uit de eerste post hierboven lijkt geschreven door een klein kind zonder enig verstand van geschiedenis, die ergens heeeeel ver weg een klok heeft gehoord maar echt geen idee heeft van de klepel...
Gast

Re: Complottheorieen

Bericht door Gast »

Kom zeg, die complottheorieën van Viktor Suworow zijn inmiddels door gerespecteerde historici als Bonwetsch, Benz, Gorodetsky, Evans en Glanz al lang weersproken. Benz publiceerde zelfs een overzicht van de door Suworow vervalste voetnoten: Suworow heeft een hele reeks documenten die hij als "bewijs" opvoert verzonnen en Benz heeft dat ontdekt, simpelweg door elke bron die in het boek wordt genoemd op te zoeken in de archieven waarin zij volgens Suworow zouden liggen. Essentiële stukken bleken helemaal niet te bestaan. Tegenwoordig is deze zogenaamde "Präventivkriegsthese" enkel nog populair bij extreem-rechts.

Grote groet van het ruimteaapje.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Complottheorieen

Bericht door Jan Klaassen »

@frei; ik zie hier weinig nieuws... Is dit een complottheorie? Waarom hij al zijn troepen naar het westen verplaatste? Wanneer men leest over de toestand waarin Stalin zich persoonlijk bevond, is dit niet heel vreemd... Zelfde geld voor het feit van de verhongering van zijn onderdanen; het deed hem blijkbaar erg weinig, maar probeerde alles om de Duitsers terug te stoten. Vandaar ook het verbod op terugtrekken onder Russische strijdkrachten.

@Jabnus; ik kijk persoonlijk erg uit naar de opening van archieven rond de vlucht van Hess (zou volgens mij in 2017 zijn...?)! ALS deze al vrijgegeven worden, en überhaupt nog bestaan...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Complottheorieen

Bericht door platoz »

Ik zou er voor willen pleiten om bij het beoordelen van complottheorieën ook zélf je kritisch verstandelijk vermogen te gebruiken. Om antwoord te geven op één van de bovenstaande vragen: Waarom viel Hitler de Britse troepen bij Duinkerken niet aan en liet hij ze ontsnappen?

Hoewel hier meerdere redenen voor te bedenken zijn, was het Britse Expeditieleger een van de best uitgeruste legers in Europa. De Duitse manschappen waren bezig met de inval van Frankrijk en hadden al enkele weken oorlog erop zitten. De Britten waren goed uitgerust en georganiseerd. Ondanks hun omsingeling zouden bij een confrontatie ook vele Duitse soldaten sneuvelen. Hitler wilde vooral Frankrijk verslaan, de Britten zouden later nog wel aan de beurt komen. Natuurlijk is het de vraag of Hitler op dat moment een wijze beslissing heeft gemaakt, maar het is echt zo'n kul om hier een hele complottheorie bij te halen.

En wat betreft de Illuminati.... daarvoor heb ik maar één uitdrukking: LOL!
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie