Duitse medailles en meer
-
- Lid
Duitse medailles en meer
Ik heb gisteren een verzameling duitse medailles en nog een aantal voorwerpen gekregen. Nu zou ik graag willen weten 'welke medailles het hier betreft en waarom ze werden uitgereikt en ook wat de andere voorwerpen zijn en waarvoor ze dienden. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!
Foto's volgen..
Foto's volgen..
- fritz derochebrune
- Lid
Re: Duitse medailles en meer
Hallo E-One
Welkom op het forum! Als je hulp wilt krijgen met het ontdekken om welke onderscheidingen het gaat, is het toch belangrijk dat je een foto plaatst. Het handigste is om daarvoor gebruik te maken van het uploadmogelijkheid van het forum zelf. Dan weet je zeker dat de foto's niet verwijderd worden (Imageshack doet dit bijvoorbeeld wel). Hier kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, heb het zelf ook nog nooit gedaan!
Verder geef ik je als tip mee dat je vragen zoals deze het beste in het forumonderdeel "verificatievragen" kunt plaatsen. Dit topic zal waarschijnlijk door een moderator verplaatst gaan worden naar dat onderdeel.
Ben benieuwd naar de medailles en voorwerpen die je hebt gekregen, dus kijk er wel naar uit!
Gr
Fritz
Welkom op het forum! Als je hulp wilt krijgen met het ontdekken om welke onderscheidingen het gaat, is het toch belangrijk dat je een foto plaatst. Het handigste is om daarvoor gebruik te maken van het uploadmogelijkheid van het forum zelf. Dan weet je zeker dat de foto's niet verwijderd worden (Imageshack doet dit bijvoorbeeld wel). Hier kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, heb het zelf ook nog nooit gedaan!
Verder geef ik je als tip mee dat je vragen zoals deze het beste in het forumonderdeel "verificatievragen" kunt plaatsen. Dit topic zal waarschijnlijk door een moderator verplaatst gaan worden naar dat onderdeel.
Ben benieuwd naar de medailles en voorwerpen die je hebt gekregen, dus kijk er wel naar uit!
Gr
Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Bij deze zijn foto`s, ik heb ze voor hem geüpload:

Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- Jan Klaassen
- Lid
Foto 1 t/m 3:
Oost-Duitse medaille (jaren '70/'80 uit de DDR) voor Goede Diensten bij de Kampfgruppen der Arbeitsklasse. Fabrieksmilities, zouden die in het Nederlands heten. Waarde; niks helaas...
Oost-Duitse medaille (jaren '70/'80 uit de DDR) voor Goede Diensten bij de Kampfgruppen der Arbeitsklasse. Fabrieksmilities, zouden die in het Nederlands heten. Waarde; niks helaas...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- fritz derochebrune
- Lid
Ondertussen ook de foto's via mail binnen gekregen, heb al verdere info gegeven.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Wil je die informatie met ons delen?fritz derochebrune schreef:Ondertussen ook de foto's via mail binnen gekregen, heb al verdere info gegeven.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- fritz derochebrune
- Lid
Gewoon standaardinfo om welke medailles het gaat, KvK2 mz, 25jaar trouwe dienst, DDR medailles heeft Jan Klaassen besproken.
De bespreking per mail is gekruist met het plaatsen van de foto's hier.
De bespreking per mail is gekruist met het plaatsen van de foto's hier.
- Comrade
- Lid
De twee schildjes van de Waffen SS zijn volgens mij van een pith helmet(ik weet niet of ze origineel zijn)
''Drann, drauf, drüber!''
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Interessant. Schildjes voor op de door de Wehrmacht gedragen zonnehoed ken ik wel maar schildjes van de Waffen SS dat wist ik niet. Zijn de Waffen SS schildjes origineel?Comrade schreef:De twee schildjes van de Waffen SS zijn volgens mij van een pith helmet(ik weet niet of ze origineel zijn)
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Comrade
- Lid
Google maar ''Pith helmet SS shields''
Ik weet niet of deze origineel zijn, misschien weet iemand het op de Afrikakorps forum
Hier is een link:
http://afrikakorps.forumcrea.com/
Groet,
Comrade
Ik weet niet of deze origineel zijn, misschien weet iemand het op de Afrikakorps forum
Hier is een link:
http://afrikakorps.forumcrea.com/
Groet,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Waffen SS schildjes
Bedankt voor je reactie in ieder geval. Ik heb inderdaad eens gezocht naar de Waffen SS schildjes op het Internet maar de meningen hierover zijn nogal verdeeld. SS items doen het immers altijd goed, ook bij vervalsers. Het is goed oppassen met dit spul.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!