Verkopers van repro materiaal moeten hun items merken.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Verkopers van repro materiaal moeten hun items merken.

Bericht door Roel R. »

Ik vind dat verkopers die respect hebben voor verzamelaars en hun hobby hun repro materiaal moeten markeren. Om frauderende doorverkopers tegen te gaan! Wat vinden jullie?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

ik vind dat je gelijk hebt. ze maken misbruik van de jonge verzamelaars die nog niet zo snel een replica of een echte kunnen onderscheiden. (vandaar het verzamelen topic denk ik nu).
Als je merkt dat er veel repro's in de rondte gaan worden wellicht veel mensen afgeschrikt en gaan ze bijv. postzegels sparen. Iets wat erg jammer is. (maar wel weer de prijs omlaag brengt)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Je bedoelt waarschijnlijk makers van reproducties voor re-enactment?

Jup, als de fabrikant Janke dat in de tijd wat beter had gedaan, hadden er nu al 'n pak minder repro's geweest.
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Helaas Roel, ben ik het niet mee eens.
Ik vind wel dat repro als zodanig door de fabrikant moet worden aangemerkt. Er zou een soort algemeen merkje moeten komen waarmee je repro kan herkennen. Probleem is alleen dat diegenen die opzettelijk vals produceren om als echte te verkopen ( de ware vervalsingen) dit dus toch niet zullen doen.
Ik denk dat dit probleem wel altijd zal blijven bestaan, maar ik vind dat in eerste instantie de producent verantwoordelijk is. De verkoper moet in mijn ogen het fatsoen opbrengen om er gewoon bij te vermelden dat het om Repro of Copy gaat als dat zo is.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ook de fabricant. Maar ook een "goede" verkoper kan hier aan mee werken!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Sneevliet schreef: Ik vind wel dat repro als zodanig door de fabrikant moet worden aangemerkt. Er zou een soort algemeen merkje moeten komen waarmee je repro kan herkennen. Probleem is alleen dat diegenen die opzettelijk vals produceren om als echte te verkopen ( de ware vervalsingen) dit dus toch niet zullen doen.
Ik denk dat dit probleem wel altijd zal blijven bestaan, maar ik vind dat in eerste instantie de producent verantwoordelijk is. De verkoper moet in mijn ogen het fatsoen opbrengen om er gewoon bij te vermelden dat het om Repro of Copy gaat als dat zo is.
Ben het eens dat de producent ookz´n product moet merken met Copy oid, hou je alleen het probleem dat sommige verkopers het er weer afhalen om meer geld te vangen :x
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik wil zoiezo geen repro's tenzij het echt niet anders kan, maar als ik een repro wil, moet hij zodanig veel op het origineel lijken dat er haast geen verschil is (Bijvoorbeeld Brits; Zelfde kleur, licht gedragen staat, datum, fabrikant (Ipv Britse fabrikant, fabrikant van replica makers) etc etc) Ik hou niet echt van jasjes dat er toch o zo nieuw uit zien en wel uit de WO2 stamt. Niet zwaar gedragen en ook niet licht gedragen, zoiets zou een goede replica moeten zijn
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Is wel een nobel idee,maar helaas zal dat niks veranderen.
De goedbedoelde verkoper zal dan mooi zijn items 'brandmerken'.
Maar de vervalsers hebben hier natuurlijk geen boodschap aan en zullen dan ook lustig verder doen met hun fraude.

Adrian.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Eigenlijk zouden ze dit gewoon wettelijk moeten veranderen hea :P
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Op al mijn repros vermeld ik dat het een repro betreft, eigenlijk erg leuk om te moeten doen, want dat betekend dat je repros er goed uit zien!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

marloes schreef:Op al mijn repros vermeld ik dat het een repro betreft, eigenlijk erg leuk om te moeten doen, want dat betekend dat je repros er goed uit zien!
Met rooie koeieletters REPRO zeker 8)
marloes
Lid

Bericht door marloes »

nee niet zoo opvallend maar wel duidelijk voor hen die een 2e maal kijkt
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

zijn er ook mensen die alleen repro sparen?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik niet, WO2 origineel is het leukst!
Tenzij je re-enctment doet, dan moet je wel wat repro hebben
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik heb vroeger iemand gekend via internet die alleen maar repro verzamelde. Hij deed dit omdat het veel mooier en in betere staat is dan originele spullen.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie