Verkopers van repro materiaal moeten hun items merken.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Verkopers van repro materiaal moeten hun items merken.
Ik vind dat verkopers die respect hebben voor verzamelaars en hun hobby hun repro materiaal moeten markeren. Om frauderende doorverkopers tegen te gaan! Wat vinden jullie?
- Dodo
- Lid
ik vind dat je gelijk hebt. ze maken misbruik van de jonge verzamelaars die nog niet zo snel een replica of een echte kunnen onderscheiden. (vandaar het verzamelen topic denk ik nu).
Als je merkt dat er veel repro's in de rondte gaan worden wellicht veel mensen afgeschrikt en gaan ze bijv. postzegels sparen. Iets wat erg jammer is. (maar wel weer de prijs omlaag brengt)
Als je merkt dat er veel repro's in de rondte gaan worden wellicht veel mensen afgeschrikt en gaan ze bijv. postzegels sparen. Iets wat erg jammer is. (maar wel weer de prijs omlaag brengt)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Helaas Roel, ben ik het niet mee eens.
Ik vind wel dat repro als zodanig door de fabrikant moet worden aangemerkt. Er zou een soort algemeen merkje moeten komen waarmee je repro kan herkennen. Probleem is alleen dat diegenen die opzettelijk vals produceren om als echte te verkopen ( de ware vervalsingen) dit dus toch niet zullen doen.
Ik denk dat dit probleem wel altijd zal blijven bestaan, maar ik vind dat in eerste instantie de producent verantwoordelijk is. De verkoper moet in mijn ogen het fatsoen opbrengen om er gewoon bij te vermelden dat het om Repro of Copy gaat als dat zo is.
Ik vind wel dat repro als zodanig door de fabrikant moet worden aangemerkt. Er zou een soort algemeen merkje moeten komen waarmee je repro kan herkennen. Probleem is alleen dat diegenen die opzettelijk vals produceren om als echte te verkopen ( de ware vervalsingen) dit dus toch niet zullen doen.
Ik denk dat dit probleem wel altijd zal blijven bestaan, maar ik vind dat in eerste instantie de producent verantwoordelijk is. De verkoper moet in mijn ogen het fatsoen opbrengen om er gewoon bij te vermelden dat het om Repro of Copy gaat als dat zo is.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ben het eens dat de producent ookz´n product moet merken met Copy oid, hou je alleen het probleem dat sommige verkopers het er weer afhalen om meer geld te vangenSneevliet schreef: Ik vind wel dat repro als zodanig door de fabrikant moet worden aangemerkt. Er zou een soort algemeen merkje moeten komen waarmee je repro kan herkennen. Probleem is alleen dat diegenen die opzettelijk vals produceren om als echte te verkopen ( de ware vervalsingen) dit dus toch niet zullen doen.

-
- Lid
Ik wil zoiezo geen repro's tenzij het echt niet anders kan, maar als ik een repro wil, moet hij zodanig veel op het origineel lijken dat er haast geen verschil is (Bijvoorbeeld Brits; Zelfde kleur, licht gedragen staat, datum, fabrikant (Ipv Britse fabrikant, fabrikant van replica makers) etc etc) Ik hou niet echt van jasjes dat er toch o zo nieuw uit zien en wel uit de WO2 stamt. Niet zwaar gedragen en ook niet licht gedragen, zoiets zou een goede replica moeten zijn
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer: