Irriterend

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja, je moet wel beseffen dat het geld kost he, en dat je het niet, althans niet via Internet (alhoewel het mij wel een paar keer is voorgekomen) gratis kan krijgen....
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

BjornSpiN schreef:Ja, je moet wel beseffen dat het geld kost he, en dat je het niet, althans niet via Internet (alhoewel het mij wel een paar keer is voorgekomen) gratis kan krijgen....
Dan heb je geluk gehad, zal niet vaak voorkomen....
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb ook wel een aantal items gratis gekregen,maar dan uit familiekring en kennisen.Moet je inderdaad geluk hebben :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik vind zulke advertenties helemaal niet irriterend. Het is wel zo dat gratis WO II militaria heeeel moeilijk op die manier te verkrijgen is maar ach, het joch is net begonnen en weet vast helemaal niet dat militaria verzamelen meestal bergen geld kost. Maar die advertenties irritant, nee, ik zie die personen gewoon als beginnelingen die nog niet zo thuis zijn in het verzamelwereldje en zo zijn wij ALLEMAAL wel eens begonnen.
En als je die advertenties zo irritant vind, dan klik je toch gewoon niet op de link, zo'n gedoe is dat toch allemaal niet.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

sjah maar voor hetzelfde geld is het ene of andere gluiperd van in de 20 die op deze manier goedkoop aan WO2 militairia probeert te kopen.. hoeveel kinderen van 12 weten nou dat marktplaats bestaat?

*maar dit is beetje paranoia gedacht haha*

ik heb er persoonlijk niet zoveel op tegen, stoor me er wel aan dat die advertenties steeds vaker opdagen, maar ik ben zelf ook een beginnend verzamelaar (al ben i kdan al wel 16), en ik heb ook weinig geld...maar het is,vindt ik, veel leuker om het spul uit te zoeken en er zelf voor te betalen..
"Arnhem bridge. And hold it!"
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

klopt dat maar het verzamelen ook zo leuk, je spaart voor iets en als je het dan eindelijk hebt ben je er echt trots op
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

maar ik zat net te denken
hoort dit topic eigelijk niet in babelbox?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

of discussieren? :P
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

klopt staat er daar dus nu ook
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

soms wel vervelend vaak is het zon ventje wat bijv zoekt

een amerikaans airborne helm

prijs : gratis of maximaal 12.50 €

ja dan denk ik hou het maar bij bob kijken want zo schiet je ook niks op
Starting up again
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Misschien stuurt iemand hem wel een nederlandse helm uit de jaren 80...ventje blij...niet te druk om maken.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ze moeten wel zich wel interreseren in de 'markt'.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Wat zijn de klachten? Jeuk? Kriebel? Uitslag?

Gezien het veelvuldig gebruik van het woord "irriterend" door in ieder geval de eerste vier posters in deze thread.

Iets of iemand kan irritant zijn, maar irriterend is moeilijk.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik weet zeker dat het grootste deel van jullie is begonnen met verzamelen nadat hij iets van bijv. zijn of haar opa of oma gehad heeft (na het al dan niet gevraagd te hebben).
Waarom mag die jongen dan niet aan mensen vragen of ze nog iets voor hem hebben?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Ik kan zo'n jong iemand het eigenlijk niet kwalijk nemen. Als elders gesteld postzegels komen vanzelf de deur binnenvallen, sigarenbandjes wordt wat lastiger, militaria lijkt me helemaal moeilijk om gelijk mee te beginnen.

Ik ben geen militaria verzamelaar, maar ik kan me voorstellen dat ook kleine items redelijk duur kunnen zijn. Om gevoel te krijgen bij een verzameling en het verzamelen zelf is het uiteraard nodig om de markt te leren kennen. Dat kun je uiteraard doen door boeken over dat onderwerp te kopen, maar wat ik wel weet is dat boeken over een bepaald militaria-onderwerp redelijk duur zijn, in ieder geval voor de portemonnee van een 12 jarige.

Voor wat betreft het deelnemen aan veilingen en de eerder geopperde beschuldiging dat bepaalde items veel te duur aangeboden worden, het zij zo, ik ben koper en ik bepaal zelf wat ik voor een item over heb. De veilingsite waar ik aan deelneem (Qoop) verkoopt bij opbod, en ik heb van te voren een bepaald maximum bedrag in mijn hoofd voor een item. Daar ga ik ook niet boven. Deze verleiding is trouwens bij 'live' veilingen veel groter. Dit maximum bedrag voor een item is uiteraard wel gebasserd op een redelijke ervaring.
Plaats reactie