Irriterend
-
- Lid
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Ik heb ook wel een aantal items gratis gekregen,maar dan uit familiekring en kennisen.Moet je inderdaad geluk hebben 

Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- LHek
- Lid
- Contacteer:
Ik vind zulke advertenties helemaal niet irriterend. Het is wel zo dat gratis WO II militaria heeeel moeilijk op die manier te verkrijgen is maar ach, het joch is net begonnen en weet vast helemaal niet dat militaria verzamelen meestal bergen geld kost. Maar die advertenties irritant, nee, ik zie die personen gewoon als beginnelingen die nog niet zo thuis zijn in het verzamelwereldje en zo zijn wij ALLEMAAL wel eens begonnen.
En als je die advertenties zo irritant vind, dan klik je toch gewoon niet op de link, zo'n gedoe is dat toch allemaal niet.
En als je die advertenties zo irritant vind, dan klik je toch gewoon niet op de link, zo'n gedoe is dat toch allemaal niet.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
-
- Lid
sjah maar voor hetzelfde geld is het ene of andere gluiperd van in de 20 die op deze manier goedkoop aan WO2 militairia probeert te kopen.. hoeveel kinderen van 12 weten nou dat marktplaats bestaat?
*maar dit is beetje paranoia gedacht haha*
ik heb er persoonlijk niet zoveel op tegen, stoor me er wel aan dat die advertenties steeds vaker opdagen, maar ik ben zelf ook een beginnend verzamelaar (al ben i kdan al wel 16), en ik heb ook weinig geld...maar het is,vindt ik, veel leuker om het spul uit te zoeken en er zelf voor te betalen..
*maar dit is beetje paranoia gedacht haha*
ik heb er persoonlijk niet zoveel op tegen, stoor me er wel aan dat die advertenties steeds vaker opdagen, maar ik ben zelf ook een beginnend verzamelaar (al ben i kdan al wel 16), en ik heb ook weinig geld...maar het is,vindt ik, veel leuker om het spul uit te zoeken en er zelf voor te betalen..
"Arnhem bridge. And hold it!"
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Miesjel
- Lid
Ik weet zeker dat het grootste deel van jullie is begonnen met verzamelen nadat hij iets van bijv. zijn of haar opa of oma gehad heeft (na het al dan niet gevraagd te hebben).
Waarom mag die jongen dan niet aan mensen vragen of ze nog iets voor hem hebben?
Waarom mag die jongen dan niet aan mensen vragen of ze nog iets voor hem hebben?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
-
- Lid
Ik kan zo'n jong iemand het eigenlijk niet kwalijk nemen. Als elders gesteld postzegels komen vanzelf de deur binnenvallen, sigarenbandjes wordt wat lastiger, militaria lijkt me helemaal moeilijk om gelijk mee te beginnen.
Ik ben geen militaria verzamelaar, maar ik kan me voorstellen dat ook kleine items redelijk duur kunnen zijn. Om gevoel te krijgen bij een verzameling en het verzamelen zelf is het uiteraard nodig om de markt te leren kennen. Dat kun je uiteraard doen door boeken over dat onderwerp te kopen, maar wat ik wel weet is dat boeken over een bepaald militaria-onderwerp redelijk duur zijn, in ieder geval voor de portemonnee van een 12 jarige.
Voor wat betreft het deelnemen aan veilingen en de eerder geopperde beschuldiging dat bepaalde items veel te duur aangeboden worden, het zij zo, ik ben koper en ik bepaal zelf wat ik voor een item over heb. De veilingsite waar ik aan deelneem (Qoop) verkoopt bij opbod, en ik heb van te voren een bepaald maximum bedrag in mijn hoofd voor een item. Daar ga ik ook niet boven. Deze verleiding is trouwens bij 'live' veilingen veel groter. Dit maximum bedrag voor een item is uiteraard wel gebasserd op een redelijke ervaring.
Ik ben geen militaria verzamelaar, maar ik kan me voorstellen dat ook kleine items redelijk duur kunnen zijn. Om gevoel te krijgen bij een verzameling en het verzamelen zelf is het uiteraard nodig om de markt te leren kennen. Dat kun je uiteraard doen door boeken over dat onderwerp te kopen, maar wat ik wel weet is dat boeken over een bepaald militaria-onderwerp redelijk duur zijn, in ieder geval voor de portemonnee van een 12 jarige.
Voor wat betreft het deelnemen aan veilingen en de eerder geopperde beschuldiging dat bepaalde items veel te duur aangeboden worden, het zij zo, ik ben koper en ik bepaal zelf wat ik voor een item over heb. De veilingsite waar ik aan deelneem (Qoop) verkoopt bij opbod, en ik heb van te voren een bepaald maximum bedrag in mijn hoofd voor een item. Daar ga ik ook niet boven. Deze verleiding is trouwens bij 'live' veilingen veel groter. Dit maximum bedrag voor een item is uiteraard wel gebasserd op een redelijke ervaring.