Mickey Mouse

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Dodo
Lid

Mickey Mouse

Bericht door Dodo »

Ik was even aan het surfen voor informatie over het M5-11-7 Combat Gasmask van de US. Ik kwam toen dit tegen, een (hopeloze) poging om voor kinderen de oorlog voor hun zo min mogelijk te laten beïnvloeden:

Afbeelding

Afbeelding

het mickey mouse gasmasker. ik ben benieuwd of het heeft gewerkt, ik moest vroeger in ieder geval even gruwelen als ik een plaatje zag met een man met op zijn kop zo'n gasmasker. laat toch zien hoever oorlog gaat.

(bron: Gasmask klexikon->US MIL->naar beneden scrollen in het linker kader)
Laatst gewijzigd door Dodo op 07 jul 2004, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Ziet er leuk uit! Wist heel niet dat ze dat gedaan hadden
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

ironmarc schreef:Ziet er leuk uit! Wist heel niet dat ze dat gedaan hadden
Mij komt het eigenlijk nogal griezelig over.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Vind het wel meevallen, de kleurenfoto in ieder geval niet, maar dat kan persoonlijk zijn.
Ik vind de normale gasmasker er dan griezeliger uitzien
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik vind het ook wel een grappig idee, zo kost het de ouders misschien minder moeite om hun kinderen een gasmasker op te laten zetten.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vind het eigenlijk een raar idee en ik vind het er raar uitzien... Mickey Mouse wordt er vooral enger door.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Zou het gewerkt hebben? Zouden de kinderen idd die dingen juist sneller op hun hoofd hebben. Ik heb mijn twijfels...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik denk het wel, dan was het net carnaval.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Volgens mij hangt het meer van de ouder af of je zoiets als dit nodig hebt. Het gaat er maar om of je er een probleem van maakt en hoe je het gasmasker aan het kind introduceert. Kinderen voelen de ouder aan wat dit soort dingen betreft.

Een voorbeeld.

Let maar eens op wanneer een kind valt. Eerste wat het kind doet is kijken naar pa of ma. Snellen die toe met verschrikte gezichten, dan gaat het kind huilen. Kijken ze niet of met een normale blik, dan staat het kind doorgaans gewoon weer op. Tenzij het kind al zodanig geconditioneerd is om meteen te gaan huilen natuurlijk.

Zo is 't ook met dit gasmaskertje denk ik. Het zijn de ouders die er problemen van maken. Zo kun je met kinderen ook zonder taboe's over de dood praten, moet je eens met ouders proberen...
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie