terugvinden van familie in amerika

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeppiemans
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 nov 2011, 15:39
Locatie: belgie

terugvinden van familie in amerika

Bericht door jeppiemans »

Ik zou graag contact opnemen met familie van een gesneuvelde amerikaanse soldaat.
Om hun te kunnen meededelen dat er aan hun grootvader of misschien nog vader een klein monumentje is opgericht ter nagedachtenis van deze persoon. Alzo zijn zei ervan op de hoogte
We zijn er al in geslaagd om de overgebleven familie van zijn beste kameraad in oorlogstijden te contacteren ,daar wist men geen antwoord op de vragen.
Ik ben natuurlijk in bezet van de persoon zijn naam, een foto van hem, zijn serienummer, zijn devisie, en het dorpje (staat texas) waar hij vandaan komt.
Toch slagen wij er niet in verdere informatie te vinden van zijn familie.
Weten jullie misschien enige tips of goede contacteer adressen om te kijken of er nog nabestaanden van hem zijn?

alvast dank

deze informatie heb ik echter al kunnen vinden over de gezinsituatie van toen:
De informatie die ik heb is dat zijn ouders William (Will) H. Beulah Potter van Mesquite, Texas waren. William (Willie) was een zoon van eerste huwelijk Beulah's. De krant doodsbrief in Mesquite vermeld zijn naam als William "E" Elam in plaats van "L". Overlevenden werden vermeld als ouders, broer Vernon Elam, US Army, 2 halfbroers Nolan Potter, US Navy, Emmett Lindsey, parachutist en 3 halfzussen, mevrouw Edna Barker, mevrouw Edith Johnson, mevrouw Oma Clark.
Vix ulla tam iniqua pax, quin bello vel aequissimo sit potior : Er is bijna geen enkele vrede, zo onrechtvaardig dat deze niet beter is dan de eerlijkste oorlog Erasmus
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: terugvinden van familie in amerika

Bericht door yente »

Ey,
Ik ben momenteel ook bezig met een familie te zoeken van een amerikaanse veteraan.
Door zijn naam in te geven in NARA had ik wat meer informatie. Ik heb dacht ik toen zijn naam met zijn dorp erbij in google ingetypt.
Kan dat deze man in een ander dorp is gaan wonen maar het is het proberen waard.
Zo kwam ik op een site waarop zijn overlijdensdatum stond.
Ik heb hierna zijn naam met zijn geboortejaar ingetypt in google. Toen kwam ik op een site van een kerkhof terecht waar deze man begraven was.
Ik heb de contactpersoon van dat kerkhof gecontacteerd en alles uitgelegd. Diezelfde dag had ik een mailtje van haar terug. Zij kende de familie niet maar had mijn mailtje doorgestuurd naar iemand die ze wel kenden. Op dit antwoord wacht ik nog altijd.

Maar het is het proberen waard. Je moet deze familie zeker proberen te zoeken want als ze horen dat er een monumentje is ter ere van hem zullen ze heel blij zijn. Mag ik vragen waarom hij een monument krijgt?

Hou ons zeker op de hoogte!
Mvg Yente

Edit: Oei, als hij gesneuveld is ligt hij waarschijnlijk niet op een amerikaans burgerlijk kerkhof. dit was bij mij wel. Kan zijn dat uw veteraan is gerepatrieerd maar ik betwijfel het. Schrijf anders het dorpje eens aan en zij kunnen in hun bevolkingsregisters kijken. Vermeld zeker dat monument, amerikanen zijn hier zot op.
Laatst gewijzigd door yente op 22 jul 2012, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: terugvinden van familie in amerika

Bericht door yente »

Zijn begraafplaats weet je waarschijnlijk al: http://www.abmc.gov/search/detailwwnew.php
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: terugvinden van familie in amerika

Bericht door yente »

Sorry voor de vele berichten maar ik heb even meegezocht.
Op NARA stonden er twee namen voor Vernon Elam maar één van de twee was pas in 1946 in dienst gegaan dus die kan het al niet zijn.
Dan is deze man de broer van William: http://aad.archives.gov/aad/record-deta ... 39,4790646

Volgens mij is het deze Vernon Elam: http://www.death-record.com/l/145029810/Vernon-Elam
Dit kerkhof zou ik eens aanschrijven.

Een andere broer: http://aad.archives.gov/aad/record-deta ... 90,5975570
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie