wat had hitler tegen joden

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
omer

wat had hitler tegen joden

Bericht door omer »

wat had hitler tegen joden
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

weinig volgens mij, hij had een zondebok nodig en de joden waren er toevallig en er was geloof ik een jood die een belangrijk gebouw in brand had gestoken.

je hoort wel is verhalen dat hitler vroeger gepest was door joden of dat hij streng joods is opgevoed en zich daartegen ging afzetten maar daar is meestal weinig van waar.
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

Degene die de Rijksdag in de brand heeft gestoken was een nederlander, Marinus van der Lubbe, hij was zeker geen jood, waar haal je dat vandaan?
Daarbij heb ik die verhalen die jij hebt gehoord nog nooit gehoord, dat hij streng joods opgevoed zou zijn, wat een onzin zeg.
Hitler had inderdaad een zondebok nodig, maar hij had ook wel degelijk een haat voor de joden ontwikkeld.
Het jammere is dat dit al vaker is uitgelegd, als je tussen alle onderwerpen hier kijkt vind je zat antwoorden volgens mij.
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: wat had hitler tegen joden

Bericht door Martijn »

omer schreef:wat had hitler tegen joden
Is dit een vraag, klinkt meer als een bevel....

Ik zou je hetzlefde advies willen geven als B'Elanna al deed. Kijk goed rond op het forum, gebruik eventueel de zoeken functie.

Anders vervolg je onderzoek op het internet of in boeken. Ik weet zeker dat je het antwoord zult vinden!

-Martijn-
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gesloten