Hallo forumleden,
Ik ben bezig met het maken van een uniform (Major der Feldgendarmerie). Mijn vraag is welke duitse onderscheidingen kan een lid van de Feldgendarmerie tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben ontvangen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Patrick
Onderscheidingen Feldgendarmerie
-
- Lid
- panzer lehr
- Lid
- Naamloos
- Lid
Re: Onderscheidingen Feldgendarmerie
Is dat alles? Denk eens aan andere medailles zoals de Ostfrontmedaille en verwundetenabzeichenpanzer lehr schreef:Het kriegsverdienstkreuz 1ste en 2de klasse.

Aangezien je een Major der Feldgendarmerie wilt maken zijn er ook nog andere opties. Denk hierbij aan evt. WO1 onderscheidingen, voor oorlogse medailles en Dienstauszeichen.
- panzer lehr
- Lid
Die zijn afhankelijk van het front waar hij diende.Naamloos schreef:Is dat alles? Denk eens aan andere medailles zoals de Ostfrontmedaille en verwundetenabzeichenpanzer lehr schreef:Het kriegsverdienstkreuz 1ste en 2de klasse.
Aangezien je een Major der Feldgendarmerie wilt maken zijn er ook nog andere opties. Denk hierbij aan evt. WO1 onderscheidingen, voor oorlogse medailles en Dienstauszeichen.
-
- Lid
Ook het DRL-abzeichen, SA-Wehrabzeichen, Anschlussmedailles maart '38 en oktober '38.
Verder het EKI, EKII, KvKI, KvKII, VWA, enz.
Deze staan althans op een foto in een boek over de Feldpolizei dat ik heb.
Verder het EKI, EKII, KvKI, KvKII, VWA, enz.
Deze staan althans op een foto in een boek over de Feldpolizei dat ik heb.