Eindwerk Duitse autoindustrie in WOII

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
PieterF
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:05

Eindwerk Duitse autoindustrie in WOII

Bericht door PieterF »

Dag iedereen,

Eerst even kort woordje over mezelf: ik ben 17 en een laatstejaars student Latijn-Moderne Talen uit België. Meerbepaald uit Mechelen, nabij Antwerpen.
Mijn eindwerk gaat dus over de Duitse autoindustrie ten tijde van Hitler. (Dus dan vooral gericht op Volkswagen en Ferdinand Porsche)

Nu komt mijn vraag: ik ben op zoek naar alle publicaties die te maken hebben met de Duitse autoindustrie ten tijde van de 2de Wereldoorlog, dus laat ons zeggen ruim genomen 1935-1945. Vooral tips over goede boeken en docu's zijn meer dan welkom. Momenteel heb ik al zowel de serie als boek 'Hitler's Managers' van Guido Knopp, over oa Krupp, maar ook Ferdinand Porsche.
Aangezien ik niet wou crossposten in zowel het subforum boeken & films, vandaar hier de vraag.

En aangezien dit uiteraard wat makkelijk is en je volgens de regels niet zomaar een vraag mag stellen over info, heb ik nog een bijkomende vraag: Mijn onderzoeksvraag is of Ferdinand Porsche moedwillig collaboreerde met het nazi-regime.. Wat denken jullie daarvan?

Alvast bedankt, Pieter :wink:
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Eindwerk Duitse autoindustrie in WOII

Bericht door Jan Klaassen »

PieterF schreef:Mijn onderzoeksvraag is of Ferdinand Porsche moedwillig collaboreerde met het nazi-regime.. Wat denken jullie daarvan?
Ongetwijfeld, maar dat zal dan "in den beginne" toch wel puur om de bundels Reichsmarken zijn geweest die hij er aan kon verdienen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Eindwerk Duitse autoindustrie in WOII

Bericht door platoz »