Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Bericht door Danielcollector »

Hallo verzamelaars en kenners,

Ik zit nu al een tijdje met de vraag; Wat houd de vereniging "Der Stahlhelm" precies in? Ik weet dat het een organisatie was voor Duitse militairen, en is heb er ook een paar attributen van gevonden zoals een koppegesp, maar verder zou ik graag wat specifieke details vergaren. Als u iets weet hoor ik het graag!
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Bericht door platoz »

Lees eerst dit eens, zou ik zeggen... als je daarna nog vragen hebt, dan kunnen we je wat gerichter informeren.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Stahlhelm, ... ntsoldaten
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Bericht door Danielcollector »

Ik dacht; laat ik eens een keer op een originele ,anker ergens achterkomen I.p.v Google en Wikipedia....
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Bericht door Kugelblitz »

Danielcollector schreef:Ik dacht; laat ik eens een keer op een originele ,anker ergens achterkomen I.p.v Google en Wikipedia....
Google biedt toch meestal wel de relevantste informatie, denk dat je daar beter af bent dan wanneer een forumlid je informeert (in dit geval dan). :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Wat is "Der Stahlhelm" precies?

Bericht door Erik »

Danielcollector schreef:Ik dacht; laat ik eens een keer op een originele ,anker ergens achterkomen I.p.v Google en Wikipedia....
Kugelblitz heeft wel een beetje gelijk natuurlijk. Een forum veronderstelt dat je al een basiskennis hebt, voor de verdieping, vragen dus waar je geen antwoord op kunt vinden, ga je naar de mensen die hun hobby en kennis in jouw richting hebben.
Maar een vraag "wat is Stahlhelm eigenlijk" of "wat deed de Wehrmacht" of "wie was Joseph Goebbels", is wat te algemeen en bovendien honderd keer beantwoord op het internet.

Wat wel aardig is om te weten: wat was de invloed van Stahlhelm op de politieke ontwikelingen in die tijd, bestaat er een hedendaagse equivalent van Stahlhelm. Komt Stahlhelm terug of is-ie al terug?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie