Reis naar Auschwitz
-
Joostsanting
Reis naar Auschwitz
Hallo allemaal,
in 2014 wil ik en een vriend met de auto naar Auschwitz. Op de heenweg willen we Wewelsburg bezoeken omdat dit op de route ligt en we hier al langer heen willen. Graag zou ik tips ontvangen waar op te letten en rekening mee te houden met de reis naar Auschwitz. Voor de terugweg zijn we ook nog op zoek om een bijzondere locatie te bezoeken heeft iemand tips?
Alvast bedankt voor je reactie
Joost
in 2014 wil ik en een vriend met de auto naar Auschwitz. Op de heenweg willen we Wewelsburg bezoeken omdat dit op de route ligt en we hier al langer heen willen. Graag zou ik tips ontvangen waar op te letten en rekening mee te houden met de reis naar Auschwitz. Voor de terugweg zijn we ook nog op zoek om een bijzondere locatie te bezoeken heeft iemand tips?
Alvast bedankt voor je reactie
Joost
- yente
- Lid
Re: Reis naar Auschwitz
Een zoutmijn in Polen is naar 't schijnt ook zeer de moeite. De juiste lokatie moet ik even opzoeken.
Edit: Het is in Wieliczka. Ze hebben oa in die zoutmijn een cathedraal in zout gemaakt op ware grootte.
Edit: Het is in Wieliczka. Ze hebben oa in die zoutmijn een cathedraal in zout gemaakt op ware grootte.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Heb ik bezocht. Prachtig! Moet je zeker eens gezien hebben.yente schreef:Een zoutmijn in Polen is naar 't schijnt ook zeer de moeite. De juiste lokatie moet ik even opzoeken.
De fabriek van Schindler kan je daar ook ergens bezoeken. Ik dacht dat ik daarvoor reclame in Krakau had gezien.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- panzer lehr
- Lid
Dacht dat die was afgebroken?Mr Mojo Risin schreef:Heb ik bezocht. Prachtig! Moet je zeker eens gezien hebben.yente schreef:Een zoutmijn in Polen is naar 't schijnt ook zeer de moeite. De juiste lokatie moet ik even opzoeken.
De fabriek van Schindler kan je daar ook ergens bezoeken. Ik dacht dat ik daarvoor reclame in Krakau had gezien.
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Ik weet het niet zeker hoor. Dacht er iets van gezien te hebben, maar dat is al 4 jaar geleden.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
-
Joost Santing
- Lid
Bedankt voor jullie reacties. Is er ook iemand die in Auswichtz is geweest en goede ervaringen heeft met een bepaald hotel?
- Melting
- Lid
Ik ben er in 2006 geweest en we verbleven toen in een hotel op een industrieterrein. Ik moet even opzoeken welk hotel het was. Kom daar nog op terug.Joost Santing schreef:Bedankt voor jullie reacties. Is er ook iemand die in Auswichtz is geweest en goede ervaringen heeft met een bepaald hotel?
Maar was een erg goed hotel voor een leuke prijs.
Edit: ik krijg er niets meer van gevonden.
Al zou het Villa Green kunnen zijn. Deze lijkt me er wel ietwat op.
- Timster
- Lid
Vorig jaar in Auschwitz geweest. Zaten toen in Katowice. Hotel Monopol. Vijf sterren hotel en super goedkoop. Zijn toen 8 uur lang op pad geweest met een taxi voor slechts 80 euro.