hitler mysantroop of niet

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
ridderke
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2004, 22:28

hitler mysantroop of niet

Bericht door ridderke »

in deze discussie wil ik het erover hebben of hitler een mysantroop was. mysantroop is mensenhater. dat hij joden haatte weten we wel maar haatte hij al de mensen. of hield hij echt van het duitse volk.
mijn mening is dat hiltler een dictactoriale mysantroop was. hij had geen echte vrienden en kon niet normaal met vrouwen omgaan. zo nu is het aan jullie.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: hitler mysantroop of niet

Bericht door Peter M »

ridderke schreef:en kon niet normaal met vrouwen omgaan.
Eva braun? Winifred Wagner?
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

mijn mening is dat hiltler een dictactoriale mysantroop was. hij had geen echte vrienden en kon niet normaal met vrouwen omgaan.
Zeg het me als ik het fout heb, maar als je geen echte vrienden hebt, maakt dat je toch niet gelijk een mensenhater?

Mich.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

ridderke schreef:
en kon niet normaal met vrouwen omgaan
antwerpx schreef:
Eva braun? Winifred Wagner
Leni Riefensthal hoort hier misschien ook bij.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: hitler mysantroop of niet

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
ridderke schreef:en kon niet normaal met vrouwen omgaan.
Eva braun? Winifred Wagner?
eva braun heeft 2x een zelfmoordpoging gedaan tijdens de relatie. En Hitler's nicht heeft ook zelfmoord gepleegd, hoewel er wel geruchten gaan dat hij haar vermoord heeft.

(Bron: Discovery Channel)

Dus ik denk niet dat ie erg goede relaties had met vrouwen, ook al trokken ze samen met elkaar op, het liep waarschijnlijk lang niet altijd even soepel
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: hitler mysantroop of niet

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:Dus ik denk niet dat ie erg goede relaties had met vrouwen, ook al trokken ze samen met elkaar op, het liep waarschijnlijk lang niet altijd even soepel
Duid mij het koppel aan dat een 100% soepele relatie heeft.....

...wordt dan iedereen die wilt scheiden een mysantroop?

Dat bewijst dus niets, en gaat al helemaal niet op voor Hitler's relatie met Wagner.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Had iedere vrouw die zelfmoordpogingen doet een relatie met een vrouwenhater?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Mijn gedachte hierover;

Was Hitler een mensenhater dan was hij beter af in een hutje op de hei, maar hij kwam tegen Eva en dacht "hee past die wellicht bij mij?"
Door zijn ziekelijke doorgeslagen voorliefde voor de Germaanse mens sloeg hij de Joodse bevolking helemaal lens.
Hij wou uitbreiden naar den oost maar werd uiteindelijk door den sterksten geloost.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: hitler mysantroop of niet

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:Dus ik denk niet dat ie erg goede relaties had met vrouwen, ook al trokken ze samen met elkaar op, het liep waarschijnlijk lang niet altijd even soepel
Duid mij het koppel aan dat een 100% soepele relatie heeft.....

...wordt dan iedereen die wilt scheiden een mysantroop?

Dat bewijst dus niets, en gaat al helemaal niet op voor Hitler's relatie met Wagner.
wel, als je vrouw of vriendin 2x een zelfmoordpoging doet. het was een beetje zwak uitgedrukt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3370
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Hitler was bereid de levens van velen (inclusief zijn eigen leven) op te offeren voor de glorie van het Duitse volk. Hij had het Duitse volk lief. Zonder enige vorm van respect voor anderen werd het Duitse volk voorop gesteld.

Elke bedreiging en beperking voor het Duitse volk moest uit de weg geruimd worden. Heeft niet met haat of mysantropie te maken.
Laatst gewijzigd door okke op 21 jul 2004, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Dodo, wordt je mysantroop van een vrouw of vriendin die twee keer een zelfmoordpoging doet? I mis de logica of ik begrijp je niet.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Volgens mij gaat deze discussie al mis bij het begin. De argumentatie die ridderke geeft (Hitler had geen echte vrienden en hij kon niet normaal met vrouwen omgaan wat hem een misantroop maakt) klopt al niet.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)

Bericht door Willem ter Haar »

Dat Hitler niet met vrouwen om kon gaan en dan 2 voorbeelden noemen klopt niet. Het kan ook aan die vrouwen liggen en niet aan Hitler.

Hitler was in mijn ogen geen mensen hater. Of hij je mocht of niet lag eerder aan je uiterlijk, geloofs/levens overtuiging en waar je vandaan kwam dan aan je mens zijn.

En als de volgende 5 à 6 berichten niet iets met de discusie te maken hebben of de verkeerde kant op gaan, wordt dit draadje gesloten. Dit alleen om de discussie een beetje in goede banen te duwen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Die andere Timo schreef:Dodo, wordt je mysantroop van een vrouw of vriendin die twee keer een zelfmoordpoging doet? I mis de logica of ik begrijp je niet.
Je word geen mysantroop als je vrouw of vriending 2x een zelfmoord poging deed. Maar iemand anders voerde het argument aan dat Hitler helemaal geen mysantroop kon zijn, omdat hij met de vrouwen Eva Braun en Winifred Wagner goed omging, en daar mee omging. Nu heb ik dit argument in twijfel getrokken.


Maar aangezien Hitler alles voor het Duitse volk overhad, zou hij geen mysantroop kunnen zijn. Maar met vrouwen omgaan kon hij niet.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Re: hitler mysantroop of niet

Bericht door Roel R. »

Dodo schreef:
(Bron: Discovery Channel)
En van de meest slechte bronnen die er is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing, ClaudeBot, Facebook en 2 gasten