Bunkers Hurtgenwald

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Johann0r
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2013, 15:29

Bunkers Hurtgenwald

Bericht door Johann0r »

Een maat van mij en ik wouden gaan hiken door het hurtgenwald. Alleen nu las ik op internet dat dit erg gevaarlijk is buiten de paden en wegen vanwege mijnen ect.

Dit las ik onderstaande op internet:

Fortunately, the Hürtgenwald region is very active in commemorating history. Even today, people in Vossenack or Schmidt are still living with the after-effects of the battle: Some areas are still mined because there are almost no maps left showing the position of the minefields. In addition, there were also glass and wood mines used which cannot be detected by metal detectors. You are advised not to leave the signposted routes in the forest, and if you want to build a house, first thing you do is call an explosive disposal team to check the ground. Each year, the remains of about 7 soldiers are discovered in the forests and fields.

En ik heb dit ook gepost op dit forum:

http://www.warrelics.eu/forum/battlefie ... post895549

Nu las ik op dit forum dat verschillende mensen wel door het bos heen gaan. Kan iemand hier wat over zeggen?

En zijn de bunkers wel te bereiken via wegen en paden?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Bunkers Hurtgenwald

Bericht door Erik »

Mijn ervaring is dat je het best naar Schmidt en/of Vossenack kunt afreizen en je ter plaatse laat informeren. In de eerste de beste Stube kunnen ze je al vertellen bij wie je moet zijn, in mijn geval was dat iemand van een plaatselijke geschiedenisvereniging.
Bunkers zijn gewoon bereikbaar, de slachtoffers die de paden gekost hebben zijn in het verleden al gevallen. Verder is het inderdaad een goede raad: beware of the mines, stick to the road.
Wees voorzichtig met souvenirjagen: behalve dat het als onrespectvol wordt gezien, kan het ook gevaarlijk zijn.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: Bunkers Hurtgenwald

Bericht door _Arthur »

Erik schreef: Wees voorzichtig met souvenirjagen: behalve dat het als onrespectvol wordt gezien, kan het ook gevaarlijk zijn.
En rondlopen met een detector is verboden.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Bunkers Hurtgenwald

Bericht door Erik »

_Arthur schreef:
Erik schreef: Wees voorzichtig met souvenirjagen: behalve dat het als onrespectvol wordt gezien, kan het ook gevaarlijk zijn.
En rondlopen met een detector is verboden.
Yep. Zoals in de meeste landen. In Frankrijk wordt het (op en in de nabijheid van voormalige slagvelden) zelfs als 'grafroof' gezien en overeenkomstig bestraft (5000 muntjes)
Gelukkig voor de souvenirjagers heb je daar geen detector nodig, of je zou ernstig visueel gehandicapt moeten zijn...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Johann0r
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2013, 15:29

Re: Bunkers Hurtgenwald

Bericht door Johann0r »

OK,

Mja we hebben niet eens een detector dus dat komt wel goed. We wouden gewoon door het bos zwerven maar misschien is het beter dat we gewoon op de paden blijven..
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)
Contacteer:

Re: Bunkers Hurtgenwald

Bericht door one_O_five »

Misschien ben ik wat laat met een antwoord maar toch.
Vermits ik met Scorpio voor zijn website http://home.scarlet.be/~sh446368/home.htm regelmatig mee het Hurthgenwald in trek en zelf in de omgeving woon kan ik U gerust stellen.
Het is inderdaad verboden met een detector rond te lopen, dat loont zich ook niet vermits er toch niet veel meer van waarde te vinden is, de Duitse ontmijningsdienst heeft zijn werk grondig gedaan en bijna alles opgeruimd.
Over het algemeen kan men veilig in de bossen gaan wandelen om de sporen van de oorlog op te zoeken, er bestaat nog wel een kleine kans op een of andere echt afgelegen plek munitie of andere uitrusting te vinden maar die kans is miniem, het Hurthgenwald is te bekend en al jaren overlopen door schatzoekers allerhande.
Plaats reactie