Ik heb me geregistreerd voor de volgende redenen. Mijn grootvader is onlangs gestorven na 94 mooie jaren. Echter WOII was dat echter niet, alhoewel hij in deze tijden een volgeling was Hiltler. Hij gaf les in Duitsland en was lid van de SS. Toen de geallieerden het dorp bereikten hebben ze hem opgepakt en is hij voor enkele jaren achter de tralies terecht gekomen. Leek me logisch natuurlijk en achteraf is hij ontsnapt dankzij de burgemeester van dat dorp. Toen is hij terug in België terecht gekomen en is een ander leven gaan leiden.
Hij heeft een ontzettend boeiend leven gehad en ondanks dat hij die rood-witte armband droeg had hij geen slechte bedoelingen. In die tijd was het kiezen of delen. Vele van zijn studenten toen zijn hem nu nog dankbaar omdat hij hen toch op één of andere manier onder de arm heeft genomen buiten de school om.
Het hele verhaal vertellen zou een boek waardig zijn en als kleinzoon heb ik niet alle details en niet meer de gelegenheid gehad om de details te weten te komen.
Ik heb zelf een paar dingen gekregen die hij had nagelaten en één van die dingen is een zwaard dat ze droegen tijdens de parades.
Het lijkt heel sterk op de foto op onderstaande link
http://www.google.be/search?q=SS+hitler ... B250%3B250
Alleen staat er helemaal op het einde van het heft is het een leeuwenkop met de ogen als een rood gekleurde steentjes.
Enig idee wat zoiets nog waard is. Is nooit aangeslepen of dergelijke meer. Volledig origineel
Kan hier wel eens een foto posten maar dan moet iemand me eens vertellen hoe dat moet natuurlijk

groeten
Wim