Hürtgenwald

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Dominique83
Lid

Hürtgenwald

Bericht door Dominique83 »

Beste forum leden,

a.s. dinsdag wil ik mij begeven richting het Hürtgenwald. Om de bunkers te bezichtigen. Nou heb ik op verschillende sites ook iets gelezen over 4 grote bunkers etc.. die in de periode begin April t/m eind Oktober open zijn. Ook via google earth zijn er ook genoeg bunkers te zien. Maar van waaruit zou ik nu het beste het bos intrekken?

Ik lees veel over Vossenack, dat je vandaar uit kan gaan lopen. Maar als ik via google earth kijk, liggen er vooral een heleboel bunkers bijelkaar bij het plaatsje simonskall, en raffelbrand. Ook op een site een plattegrond gevonden eigen ontwerp... Hoe je het beste loopt en welke paden etc... Alleen er staat niet bij vermeld vanaf waar te beginnen met lopen. Dus als iemand hier meer info over zou hebben, zou dat meer dan welkom zijn.

Met vriendelijke Groet,

Dominique
"As long as there are sovereign nations possessing great power, war is inevitable." (Albert Einstein)
Rien67
Lid

Re: Hürtgenwald

Bericht door Rien67 »

Als je in het Hurtgenwald bent zoek een VVV op. Ze verkopen daar mapjes met looproutes door het strijdgebied. Je kan dan op verschillende punten beginnen. Die mapjes kosten een paar Euro.
Plaats reactie