FLak uniform samenstellen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

Moderator: rood

Plaats reactie
Edgar
Lid

Re: FLak uniform samenstellen

Bericht door Edgar »

Ik heb dat nooit gezien nee. Het is niet voor niets een uitgaanstenue. Bij hogere rangen is dat echter anders, daar zie je vaak dat ze hun uitgaanstenue in het veld (viertaschenrock) dragen, in plaats van de standaard officiers-fliegerbluse. Hier zie je dit mooi:

https://www.google.nl/search?um=1&newwi ... B800%3B537

Hauptmann loopt met een Viertaschenrock; de lagere rangen allen met Fliegerbluse.

Vandaar ook dat de Viertaschenrocke wat goedkoper zijn dan Fliegerbluse, en dat ze vaker in nieuwstaat worden gevonden; ze werden niet in het veld gedragen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door Kugelblitz »

Edgar schreef:Ik heb dat nooit gezien nee. Het is niet voor niets een uitgaanstenue. Bij hogere rangen is dat echter anders, daar zie je vaak dat ze hun uitgaanstenue in het veld (viertaschenrock) dragen, in plaats van de standaard officiers-fliegerbluse. Hier zie je dit mooi:

https://www.google.nl/search?um=1&newwi ... B800%3B537

Hauptmann loopt met een Viertaschenrock; de lagere rangen allen met Fliegerbluse.

Vandaar ook dat de Viertaschenrocke wat goedkoper zijn dan Fliegerbluse, en dat ze vaker in nieuwstaat worden gevonden; ze werden niet in het veld gedragen.
Je hebt gelijk inderdaad, goed gezien sowieso! :yes:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
ike75
Lid

Bericht door ike75 »

even een inbreukje, zijn er toevallig meer foto's van de flak opstelling?
de verzamelaar
Lid

Bericht door de verzamelaar »

Beste

Sorry, dat ik later reageer bedankt voor alle opmerkingen.

Mvg

De verzamelaar
Plaats reactie