Gevangen genomen NL militairen ??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Pappilon
Lid
Contacteer:

Gevangen genomen NL militairen ??

Bericht door Pappilon »

mijn vraag is of dit gevangen genomen Nederlandse Mariniers zijn :? ?? Ik kan het namelijk niet zien. Op de helm staat wel een teken maar of het een anker of een leeuw is dat kan ik niet zien.

Afbeelding
Ik ben op zoek naar spullen die door de Fallschirmjagers (ww2) gebruikt zijn. Dit mogen ook copieen zijn.

Boeken, uitrusting, wapens, documenten, fotos
Guido
Lid

Bericht door Guido »

dit zijn volgens mij geen mariniers. zelf heb ik hier een boek liggen van mariniers in wo2 en beetje vergeleken maar zijn volgens mij gewone nederlandse soldaten
Pappilon
Lid
Contacteer:

Bericht door Pappilon »

:roll: Maar als ik naar de koppel riem kijk ?? Is dat geen marine riem ??
Ik ben op zoek naar spullen die door de Fallschirmjagers (ww2) gebruikt zijn. Dit mogen ook copieen zijn.

Guido
Lid

Bericht door Guido »

hmm nu je het zegt.. weet iig zeker dat de helm met leeuw is geen anker!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

nog even in boek gekeken en leek er op of daar ook die mariniers ook helmen haden met plaat... dus ik denk dat je gelijk hebt en dat dit mariniers zijn
Pappilon
Lid
Contacteer:

Bericht door Pappilon »

Ik weet dat dus niet zeker ??? maar naar mijn menining lijken het mariniers

barry
Lid
Contacteer:

Bericht door barry »

Foto is genomen na verovering van de Moerdijkbrug. Volgens mij waren er bij de gevechten aldaar geen mariniers betrokken.
Het zuidelijke gedeelte van de Vesting Holland, bij de Moerdijkbruggen, werd verdedigd door de zogeheten Groep Kil. Dit was een speciaal samengestelde eenheid bestaande uit leden van het 28e Infanterie Regiment (28 R.I.), een extra compagnie mitrailleurs, veldartillerie en luchtdoelartillerie. De Groep Kil werd aangevoerd door Reserve-kolonel J.A.G. van Andel.
Van Andel had zijn troepen op strategische plaatsen opgesteld.

Bruggenhoofd Moerdijk (zuidzijde bruggen)
Eenheden: 3e compagnie van het IIIe Bataljon 28 R.I. (3-III-28 R.I.), de 12e Mitrailleurcompagnie, 28e Batterij 6-Veld, 19e Batterij Luchtdoelartillerie en het 82e en 83e Peloton Luchtdoelmitrailleurs.
Commandant: Kapitein J.A.C.J. Marijnen

Vak Wieldrecht-west (noordzijde bruggen)
Eenheden: 1e Compagnie van het Ie Bataljon 28 R.I. (1-I-28 R.I.), 84e Peloton Luchtdoelmitrailleurs en een groep Politietroepen.
Commandant: Reserve-kapitein W.F.M. Populier

Bij een Duitse inval zou volgens de plannen de Groep Kil versterking krijgen uit Noord-Brabant door het terstond terugtrekken van het 6e Grensbataljon.
De troepen leken in getal sterk genoeg, er was echter nog weinig gedaan aan het aanleggen van defensieve versterkingen. Daarnaast was nog niet aan iedere soldaat scherpe munitie uitgereikt.
Bron: http://www.go2war2.nl
-F.U.B.A.R-
barry
Lid
Contacteer:

Bericht door barry »

Volgens mij zij het gewone infanteristen. De voorste militair heeft volgens mij namelijk een normale gasmakertas over zijn broodzak hangen.

Vanavond heb ik eventueel tijd om de foto beter te bekijken.
-F.U.B.A.R-
Pappilon
Lid
Contacteer:

Bericht door Pappilon »

oke ik w8 op responds

Plaats reactie