verschil prijzen engelse/duitse helm
- hayayaah
- Lid
verschil prijzen engelse/duitse helm
hallo,
wie kan mij het verschil in prijzen uitleggen. Ik zou zeggen (nu doe ik net alsof ik er iets van weet) dat er veel minder engelse helmen zijn gemaakt. Komt het doordat er veel meer vraag is naar duits?
wie kan mij het verschil in prijzen uitleggen. Ik zou zeggen (nu doe ik net alsof ik er iets van weet) dat er veel minder engelse helmen zijn gemaakt. Komt het doordat er veel meer vraag is naar duits?
- Jan Klaassen
- Lid
Re: verschil prijzen engelse/duitse helm
Dat zal 1 deel van het verhaal zijn. Maar denk ook zeker aan wat er na de oorlog met die helmen is gebeurd! Duitse helmen - tja, een deel is vernietigd tijdens de oorlog, een deel daarna. Een deel opgeslagen, een deel door jan en alleman aangepast tot gebruiksvoorwerpen (schalen, potten, pannen, vergieten). Blijft er niet zo heel veel meer over natuurlijk (al is dat puur relatief en is het aantal helmen dat nog rondzwerft waarschijnlijk buitengewoon groot!).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
-
- Lid
Dit filmpje had ik daarover eens tegengekomen op OVOJan Klaassen schreef: een deel door jan en alleman aangepast tot gebruiksvoorwerpen (schalen, potten, pannen, vergieten). .
- hayayaah
- Lid
- Bas ww2
- Lid
Wat ook een bijkomend verschijnsel is is dat het Engelse leger bleef bestaan die hadden hun helmen gewoon nodig en de Duitsers niet.
altijd opzoek naar FLAK items
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Even "out of the blue" want ik heb weinig kijk op de Duitse helm en z'n geschiedenis: is het niet zo dat veel Duitse helmen naar Chili zijn gegaan? Klopt het dat de Duitse helm korte tijd na de oorlog (1955 omtrent) opnieuw in productie is geweest t.b.v. de paradedracht van de net opgerichte Bundeswehr? Is de Duitse helm onveranderd doorgeproduceerd t.b.v. brandweer tot plm. 1960?101airborne! schreef:Wat ook een bijkomend verschijnsel is is dat het Engelse leger bleef bestaan die hadden hun helmen gewoon nodig en de Duitsers niet.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Jasper J
- Lid
Wat ik weet is dat oa de noren duitse helmen hebben gebruikt allemaal wo2 aanmaak volgens mij de nederlandse brandweer net na wo2 ook evenals de duitse grenzschutz dacht ik.Erik schreef:Even "out of the blue" want ik heb weinig kijk op de Duitse helm en z'n geschiedenis: is het niet zo dat veel Duitse helmen naar Chili zijn gegaan? Klopt het dat de Duitse helm korte tijd na de oorlog (1955 omtrent) opnieuw in productie is geweest t.b.v. de paradedracht van de net opgerichte Bundeswehr? Is de Duitse helm onveranderd doorgeproduceerd t.b.v. brandweer tot plm. 1960?101airborne! schreef:Wat ook een bijkomend verschijnsel is is dat het Engelse leger bleef bestaan die hadden hun helmen gewoon nodig en de Duitsers niet.
mvg
Aude Audenda
- Jan Klaassen
- Lid
BGS had ze - brandweren van zowel West- als Oost-Duitsland gebruikten ze (in de DDR tot 1990 dus), en misschien worden ze nog steeds wel ergens gebruikt...
- panzer lehr
- Lid
In de jaren 50 zijn ze inderdaad nog geproduceerd voor het Finse leger.
- hayayaah
- Lid
- Bas ww2
- Lid
Klopt want daaronder zit nog steeds een helm maar ik zou eerder voor een pispot gaan, heeft ook wat symbolisch 

- Jan Klaassen
- Lid
Dan moet je wel heel goed zoeken hoor! 130 euro voor een helm vol gaten is wat tè, als je het mij vraagt. Allez, het is dan wel een verzamelitem "as is", maar dan gewoon voor iemand die aangepaste helmen verzamelt 

- Bas ww2
- Lid
Klopt ik heb zo'n pispot maar een keer gezien ik het museum in poteau België