procec van Nüremberg
-
- Lid
procec van Nüremberg
Wat is er eigenlijk gebeurt met de lijken van de ter dood veroordeelden op het proces?
-
- Lid
- Contacteer:
Ik ken twee versies:
De as werd uitgestrooid in de greppel van een rustig landweggetje in Beieren
Bron: Discipelen van de duivel - Anthony Read
De lichamen werden verbrand in een crematorium en uitgestrooid in de rivier de Isar.
Bron: De verhoren - Richard Overy
De as werd uitgestrooid in de greppel van een rustig landweggetje in Beieren
Bron: Discipelen van de duivel - Anthony Read
De lichamen werden verbrand in een crematorium en uitgestrooid in de rivier de Isar.
Bron: De verhoren - Richard Overy
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
- paulstolk
- Lid
- Contacteer:
- Mich
- Lid
Miesjel,
andere hebben al een bron genoemd en daar wilde ik er zelf graag nog eentje aan toevoegen:
'Opmars naar de galg' van J.J. Heydecker en J. Leeb.
Veel 'gedetailleerder' dan 'lijken gecremeerd en as uitgestrooid' zul je het overigens niet kunnen lezen denk ik.
Nee, ik was niet die gast. 'Verbrand en in een rivier gegooid' haalt het bij lange na niet van mijn 'gecremeerd en de as in een rivier uitgestrooid.'
Hopelijk komt het van pas!
Mich.
andere hebben al een bron genoemd en daar wilde ik er zelf graag nog eentje aan toevoegen:
'Opmars naar de galg' van J.J. Heydecker en J. Leeb.
Veel 'gedetailleerder' dan 'lijken gecremeerd en as uitgestrooid' zul je het overigens niet kunnen lezen denk ik.
Nee, ik was niet die gast. 'Verbrand en in een rivier gegooid' haalt het bij lange na niet van mijn 'gecremeerd en de as in een rivier uitgestrooid.'

Hopelijk komt het van pas!
Mich.