Ik heb laatst een holster gekocht dat naar mijn vermoeden na-oorlogs is, maar volgens de verkoper heeft de fabrikant na de oorlog niks mee geproduceerd dat is lederwarenfabriek amsterdam J de valk.
Wie kan mij helpen?

.... Lederwarenfabiek J. de Valk junior produceerde vóór WO2 lederwaren voor het Nederlandse leger. Tijdens de Duitse bezetting produceerden ze verder voor de Duitsers. Zo maakten ze ook koppelschoenen voor de Wehrmacht en 98k patronentasjes. Het eerste gedateerde stempel dat ik gezien heb is een koppelschoen van 1941, het laatste stempel dat ik tot nu toe gezien heb is op een patroontasje van 1944. Ik vermoed dat deze, ongedateerde, Polizei koppelschoen van 1940/41 is. Over de firma heb ik nog niet zo heel veel kunnen vinden. Tijdens WO2 produceerden veel Nederlandse firma's voor de Duitse bezetter, zo ook Philips. De een deed het wat enthousiaster als de andere. Als ze weigerden werd de directie ontslagen en kwam er een Duitse "Verwalter" in het bedrijf. Velen kozen er voor om dan toch maar te produceren, maar dan zo langzaam mogelijk. Ik weet niet in welke categorie J. de Valk jr viel. Het is wel opvallend dat ik via Internet heel weinig over de firma terug vind. Alsof ze na WO2 van de aardbodem verdwenen zijn.
Je was me precies een minuut voor!patrickh schreef:Er is na 1940 WEL nog geproduceerd, namelijk voor het Duitse leger, zie oa http://forum.bajonet.be/viewtopic.php?f=6&t=1964