Condoom verbod door Katholieke Kerk.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Die andere Timo
Lid

Condoom verbod door Katholieke Kerk.

Bericht door Die andere Timo »

Stelling: de Katholieke kerk verbied onder alle omstandigheden het gebruik van condooms. Is dit een misdaad tegen de mensheid?
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Voor mij een simpele zaak: ja, dit is misdadig slecht. Het is gewoon te symplistisch om te denken dat iedereen monogaam is en je geen condooms nodig zou hebben.

In Afrika heb je mensen die geloven dat als ze seksuele interactie hebben met een maagd ze kunnen genezen van Aids.... En dit soort acties van de katholieke kerk dragen ook niet echt bij aan een oplossing van het Aids-probleem.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De katholieke kerk heeft 'aangetoond' dat condooms helemaal niet beschermen tegen geslachtsziekten. Dat het dus enkel een middel om bevruchting te voorkomen. Daarom kunnen condooms niet goedgekeurd worden, want dat zou betekenen dat geslachtsverkeer zonder doel tot bevruchting goedgekeurd wordt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Het is misdadig van de kerk, zij willen dan wij alleen maar kinderen krijgen, desnoods word het onze dood door 1 of andere geslachtsziekte. Daar moet de kerk rekening mee houden
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ze willen dat wij geslachtsgemeenschap hebben om kinderen te krijgen en niet voor vleselijke geneugten.

De Sovietunie heeft een negatieve bevolkingsgroei; per jaar daalt de bevolking met ongeveer een miljoen inwoners.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

okke schreef:Ze willen dat wij geslachtsgemeenschap hebben om kinderen te krijgen en niet voor vleselijke geneugten.
Ze willen het niet neen, maar ze doen er wel naar
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De katholieke kerk heeft laatst toch ook een keer verkondigd dat condooms zijn gedrenkt in het aidsvirus. Dit soort uitspraken vind ik echt misdadig en de kerk moet op zijn minst op zijn vingers getikt worden, en eigenlijk berecht.

Belachelijk, het verbieden van condooms!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Die andere Timo
Lid

Het gevolg is b.v. wel dat vier op de tien meisjes van 18 in Kenia HIV positief zijn, dat er in Zuid-Afrika 1500 besmettingsgevallen bij komen per dag. En dat omdat er in Rome een seniele man zit die mag bepalen hoe de gelovigen zich gedragen. De Keniaanse aardsbisschop heeft zelfs in het openbaar condooms laten verbranden tijdens een grote manifestatie waarbij 50.000 toeschouwers aanwezig waren. De gezondheid zorg is, bij gebrek aan goede wil bij de overheid, volledig in handen van de katholieke kerk. Ook het onderwijs verzorgen zij. Dus mogen dokters geen condooms verstrekken en mogen onderwijzers geen voorlichting geven. Aidspatienten krijgen het advies toch vooral te blijven bidden.

En ja, aan de kerk gelieerde medici blijven beweren dat serieus onderzoek zonder twijfel heeft aangetoont dat het aidsvirus door latex kan dringen omdat rubber poreus is, etc.
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Weet je..ik heb altijd gevonden dat de kerk haar positie misbruikt heeft. Dat is al eeuwen zo. En ja je hebt helemaal geijk wanneer je zegt dat die ouwe seniele mannen die geen moer kennen over dit soort zaken, maar zich alleen beroepen op een of ander bijbelgeschrift...Wie denken ze soms in godsnaam te zijn. :x
War is something human...
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ruben schreef:Weet je..ik heb altijd gevonden dat de kerk haar positie misbruikt heeft. Dat is al eeuwen zo. En ja je hebt helemaal geijk wanneer je zegt dat die ouwe seniele mannen die geen moer kennen over dit soort zaken, maar zich alleen beroepen op een of ander bijbelgeschrift...Wie denken ze soms in godsnaam te zijn. :x
Hehe, Ruben, ben jij niet christelijk opgevoed? :evil:
Veteraan
Lid
Lid

Bericht door Veteraan »

Is een moeilijk onderwerp, zij zeggen: als je trouw blijft aan je partner word de ziekte ook niet verspreid. Hierin hebben ze wel gelijk.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

In Uganda was er geloof ik iemand (priester) die predikte om zeks tot na het huwelijk uit te stellen, condoom of niet. Gisteren of eergisteren ging het erover in 'Ter Zake' op Canvas.
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Veteraan schreef:Is een moeilijk onderwerp, zij zeggen: als je trouw blijft aan je partner word de ziekte ook niet verspreid. Hierin hebben ze wel gelijk.
Maar bijna alle mensen blijven niet heel hun leven bij dezelfde partner. Ook logisch lijkt me. Het virus blijft zicht zo verspreiden zonder gewoon gebruik van condooms.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Pff ja godsdienst..het zegt me geen bal meer. Ik heb godsdiensten altijd al gezien als een houvast in de chaos. Godsdiensten zijn eigelijk al eeuwen oud. Volgens mij was het een manier om vorm te geven aan al die onbekende natuurverschijnselen. Enz..enz..
War is something human...
Die andere Timo
Lid

Ruben schreef:Wie denken ze soms in godsnaam te zijn. :x
Tsja, dat is juist het probleem: dat ze menen te spreken uit Gods naam ;)

Ik vraag me ook af welk belang ze erbij hebben om dit soort dingen uit gods naam te prediken zodat de mensen het geloven. Ik kan alleen bedenken dat ze het volk dom willen houden.
Plaats reactie