welke divisies hebben in Overloon gevochten??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Paul
Lid

welke divisies hebben in Overloon gevochten??

Bericht door Paul »

Ik zou graag willen weten welke divisies en van welke landen er allemaal in Overloon hebben gevochten ( dus ook de duitsers ) dat wil ik weten omdat ik in Overloon woon en daar ook mijn verzameling wil gaan richten

alvast bedankt.
mvg, Paul
Paul
Lid

Bericht door Paul »

Wat ook nog wel fijn zou zijn, zijn de jaartallen dat ze er gezeten hebben
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Paul zoals ik al ooit gezegt heb:

30 sept. tot 8 oct US 7e Panzer

daarna de britse 3e inf. div. samen met de 11e panzer Brits

Duits weet ik zo niet maar weet dat er iets van SS heeft gezeten maar dit weet ik niet zeker!
Paul
Lid

Bericht door Paul »

Guido ik weet dat je dat al vaker hebt gezegt ma nu wil ik ook wat over de duitsers weten en wat meer jaartallen (zie de britten) en ALS er verschillende duitse divisies hebben gezeten zouk dat ook graag willen weten
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ik zou zeggen ; ga naar oorlogsmuseum en koop wat boek en film materiaal
Paul
Lid

Bericht door Paul »

dat zal ik dit week-end doen.
maar als er tot die tyd nog mensen zijn die mij alvast met wat meer info kunne voorzien graag!
Die andere Timo
Lid

Bericht door Die andere Timo »

Dat is een korte vraag maar even antwoorden is een stuk ingewikkelder, vooral omdat alleen een antwoord over Overloon geen volledig beeld geeft van de gevechten en omdat de gevechten over een vrij lange periode doorliepen.

Voor een zeer gedetailleerde beschrijving van de gevechten en de namen van de betrokken eenheden kan ik je het boek "Brabant bevrijd" aanraden van de schrijvers Jack Didden en Maarten Swarts (ISBN: 90-5327-064-7). Moeten ze in jullie bibliotheek hebben of kunnen krijgen.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Paul
Lid

Bericht door Paul »

BEDANKT :lol: ik zal kijke of ze het boek hebben en als het werkelijk zo'n goed boek is als jij zegt dat het is dan koop ik het misschien wel.
( het is inderdaad een vraag met een moeilijk antwoord, maarja ik dacht ik zie wel of er nuttigge dingen komen)
Plaats reactie