Hallo iedereen!
Mijn schoonmoeder heeft al een tijdje een fotoalbum thuis.
Het zijn de enige foto's van haar grootvader. Zij heeft bitter weinig informatie over hem, alleen dat ie in 1893 geboren is, en in 1940 overleden is.
Wie kan er mij helpen om een jaar te plakken waarop deze foto genomen is?
(Of toch ongeveer)
Ik dacht jaren '20?
Alvast bedankt!
Willem
Belgische uniformen mogelijk jaar?
-
- Lid
- uniformverzamelaar
- Lid
Re: Belgische uniformen mogelijk jaar?
Hallo,
Ik heb aan klein vermoeden aan de hand van de schouderstukken dat dit tussen 1917 en zeer vroeg jaren 20 is.
Ik heb aan klein vermoeden aan de hand van de schouderstukken dat dit tussen 1917 en zeer vroeg jaren 20 is.
Groeten
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
-
- Lid
Aha, en kan U nog meer afleiden van het uniform?
(rang/regiment/functie/...)
Alvast suuuuuper bedankt!
Willem
(rang/regiment/functie/...)
Alvast suuuuuper bedankt!
Willem
- uniformverzamelaar
- Lid
Men kan ook zien aan de jachthoorn op zijn kraagspiegels dat hij diende bij de Karabiniers.
Het ondergrondje waar de jachthoorn op staan zou groen moeten zijn.
De rang vermoed ik gewoon soldaat, zie geen sterren op de kraagspiegels of geen strepen op de mouwen.
Maar mocht de foto anders zijn genomen zodat je een goed beeld zou hebben van de mouw (vooral de linkse mouw) Zou men daar meer zekerheid kunnen over hebben.
Het ondergrondje waar de jachthoorn op staan zou groen moeten zijn.
De rang vermoed ik gewoon soldaat, zie geen sterren op de kraagspiegels of geen strepen op de mouwen.
Maar mocht de foto anders zijn genomen zodat je een goed beeld zou hebben van de mouw (vooral de linkse mouw) Zou men daar meer zekerheid kunnen over hebben.
Groeten
GuY
GuY