Hürtgenwald

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Kobra1998
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2013, 14:13

Hürtgenwald

Bericht door Kobra1998 »

hallo allemaal
ik ga met Pasen in het Hürtgewald zoeken nou wee ik niet precies waar ik ongeveer in het bos moet gaan zoeken :?
misschien weet een van jullie hier meer over of iemand die daar al een keer met een metaaldetector heeft rondgelopen
alvast bedankt

Bram
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Hürtgenwald

Bericht door Erik »

Even bijzonderheden over de slag opzoeken op het internet; dan zie je meteen waar de troepen geconcentreerd hebben gezeten.
Misschien is dit ook wel een interessante link:
http://metaaldetector.startpagina.nl/pr ... n-ardennen
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Hürtgenwald

Bericht door coco »

Zware en strenge controles daar!
Ik raad je af daar te gaan zoeken, al moet je het natuurlijk altijd zelf weten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Hürtgenwald

Bericht door wukko »

coco schreef:Zware en strenge controles daar!
Ik raad je af daar te gaan zoeken, al moet je het natuurlijk altijd zelf weten.
Hoi,
Beste coco, hoe vaak ben jij gaan zoeken in het Hurtgenwald? Zelf kom ik er al 30 jaar(met mijn detector) en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik in al die jaren nooit van iemand last heb gehad. Politie kom je er nooit tegen(het gebied valt onder Kreis Aachen, en deze mensen hebben echt wel iets beters te doen dan amateurarcheologen na te jagen in een bosgebied. Slechts 1 keer werd ik aangesproken door een boswachter omdat ik mij op priveterrein bevond en er zojuist nieuwe aanplant was aangelegd.Nadat ik deze man heb uitgelegd waar ik mee bezig was gaf hij mij op mijn gedetailleerde kaart(hij vertelde mij dat hij deze nog nooit had gezien) de plek aan waar zijn kantoor zich bevond en gaf mij aanwijzigingen waar eea te vinden zou zijn aan de hand van zijn eigen öogvondsten". Ik zou dus zeggen, ga daar zoeken, verniel niets, gooi ieder kuiltje dicht en praat met wandelaars!

Grtjs Alex
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Hürtgenwald

Bericht door wukko »

Wat mijn eigenlijke vraag dus is aan coco, heb jij er ooit een zware en strenge controle meegemaakt? En wanneer ben jij ooit gaan zoeken in het Hurtgenwald?

Grtjs Alex.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Hürtgenwald

Bericht door coco »

Ik ben zelf helemaal geen zoeker, je kan het dan blijkbaar treffen met boswachters want maatje van me was detector kwijt en 350 euro boete.

Nogmaals, men moet het lekker zelf weten mij maakt het geen fluit uit.

Als niet zoeker moet ik het hebben van verhalen van anderen, ik weet dat er leuk spul gevonden is daar, maar wat ik duidelijk wil maken is dat er ook risico's aanhangen (zoals met zoeken overal, mits er toestemming is).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Hürtgenwald

Bericht door wukko »

coco schreef:Ik ben zelf helemaal geen zoeker, je kan het dan blijkbaar treffen met boswachters want maatje van me was detector kwijt en 350 euro boete.

Nogmaals, men moet het lekker zelf weten mij maakt het geen fluit uit.

Als niet zoeker moet ik het hebben van verhalen van anderen, ik weet dat er leuk spul gevonden is daar, maar wat ik duidelijk wil maken is dat er ook risico's aanhangen (zoals met zoeken overal, mits er toestemming is).
Hallo,
Zou jij aub aan jouw maatje een copie van het proces-verbaal (wordt altijd opgemaakt bij inbeslagname van goederen, ook al doet men vrijwillig afstand) en een copie van de bekeuring/boete willen plaatsen? Ik ben er erg benieuwd naar, daar ik vaak in dat gebied aanwezig ben. Ik wil natuurlijk niet hetzelfde meemaken!

Grtjs Alex
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Hürtgenwald

Bericht door coco »

Ik zal het hem eens vragen, ik kan geen beloftes doen hierover!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Hürtgenwald

Bericht door wukko »

coco schreef:Ik zal het hem eens vragen, ik kan geen beloftes doen hierover!

De plaatsnaam en/of plekaanduiding zou al mooi zijn. Maar persoonlijk denk ik dat er niets bewaard is door hem en dat je ons gaat vertellen dat hij die papieren heeft weggegooid.......(of hier geen interesse in heeft, voor hem verleden tijd is,enz enz) Ben benieuwd, houdt ons aub op de hoogte! Hier hebben de zoekers onder ons veel profijt van!

M.v.g. Alex. XXX
Rien67
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 mei 2011, 15:05

Re: Hürtgenwald

Bericht door Rien67 »

Ik krijg toch een beetje het gevoel dat het verhaal van Coco in twijfel wordt getrokken. Wat is de meerwaarde van het tonen van een kopie van het proces-verbaal. Als ik het mis heb mijn verontschuldigingen. We weten allemaal dat het verboden is en daar hangt een sanctie aan. De kans dat je gepakt wordt is heel klein. Zelfs dan is het nog maar de vraag of je een proces-verbaal krijgt. Dat hangt van de agent af. Hier in Nederland krijg je ook niet altijd een proces-verbaal/bekeuring.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Hürtgenwald

Bericht door Schijnwerper »

Ja als je geen risico wil nemen moetje thuis blijven en zeker deze vorm van hobby niet gaan beoefenen.
Was ook een keer aangehouden lang geleden, toen ik nog met enige regelmaat zocht ook in het Hürtgenwald.
Was gewoon domme pech die dag, hadden wel een hele goede plek gevonden waar het echt vol lag, soms zelfs boven de grond al veel op het oog aan getroffen. Dus dat beloofde wat :D Al had ik dat gebied al met wat vooronderzoek thuis al een beetje in kaart gebracht.
Waren meer eerst op verkenning in dat gebied, kijken of het de moeite waard was, om de volgen de dag in alle vroegte het gebied af te zoeken.
Nou waren ze verderop al druk met bosbouw bezig, en op parkeer plaats waren we de enige auto bijna met NL kenteken, dat is meestal een signaal als ze in de buurt zijn boswachter of anders, om een te kijken in die directe omgeving :) Zijn niet achterlijk daarzo vaker zoek toerisme in dat gebied zeker waar nog veel ligt!
Dus in het bos al later gespot door een boswachter pick-up wagen.
Later dus maar via een omweg terug naar de auto geraken met behulp van Compass.
Niet direct rechtstreeks, zag al in de verte dat ze bij de auto stonden te wachten :o
Met Polizei erbij, dus maar even gewacht overlegt hoe wat, en misschien even wachten wellicht :/
Tegen beter weten in natuurlijk gingen niet weg :frownno: en werd al steeds donkerder en begon te regenen ook.
Dus spullen vondsten gedumpt die misschien wellicht kwaad konden, of ze wellicht de zaken negatief konden beïnvloeden.
En er zo later op af gelopen volledig van niets bewust natuurlijk.
Tassen wilden ze zien onderzoeken en onze ausweis moeten we tonen.
Polizie zie ons al verboden te zoeken hier in het bos en omgeving sterker nog in heel Noordrijn-Westfalen is het verboden te zoeken met detector! (das haben wir nicht gewusst) :)
Hij snapte ook niet dat we zo ver van huis waren gereden hadden om hier juist te gaan zoeken hey :evil:
Sjaha gekken Hollanders.

En kregen een stevige waarschuwing en waren natuurlijk gelijk genoteerd.
Dus een 2e de keer zoeken daarzo zat er even zo niet meer in helaas.
Jammer want was een goed gebied, vond in het begin uit hoek van het bos al een grote U.S Afval dump put.
Waren ook nog al wat teleurgesteld over de vondsten die ik wel bij me had :lol:
Zag hem al kijken is dat alles :o
Voor de rest nooit echt last gehad verder.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie