ik heb laatst een originele ijzeren kruis gekocht maar de zwarte verf is zo goed als weg.
omdat het toch een goedkoop kruis was wou ik hem opnieuw verven.
mijn vraag is wat is de beste manier om dit te doen.
en welke verf komt het meest in de buurt met het origineel.
en dan moet de verf ook goed zijn nirt dat ik het er zo weer af kan krabben.
ijzeren kruis verven
- Jan Klaassen
- Lid
Re: ijzeren kruis verfen
Heb van de 3 gelijke topics 2 stuks verwijderd. Voortaan graag 1 topic openen - en mocht je iets willen aanpassen dan kan dit in de openingspost door op "wijzigen" te drukken.
Voor wat betreft het opnieuw schilderen van een Ijzeren Kruis: dood- en doodzonde. Ook zonder verf is het een stuk geschiedenis - met een eigen verhaal en eigen kenmerken (dat er bijna geen verf op zit, bijvoorbeeld). Naar mijn mening zou je het stuk hoe dan ook verpesten, maakt niet uit met welke verf of welke kwast je het gaat proberen.
Als het een repro-kruis zou zijn geweest is het dan weer geen probleem - overschilderen maakt het niet minder waard of minder historisch waardevol. Met een origineel kruis ligt dat echt heel anders. Just my two cents
Voor wat betreft het opnieuw schilderen van een Ijzeren Kruis: dood- en doodzonde. Ook zonder verf is het een stuk geschiedenis - met een eigen verhaal en eigen kenmerken (dat er bijna geen verf op zit, bijvoorbeeld). Naar mijn mening zou je het stuk hoe dan ook verpesten, maakt niet uit met welke verf of welke kwast je het gaat proberen.
Als het een repro-kruis zou zijn geweest is het dan weer geen probleem - overschilderen maakt het niet minder waard of minder historisch waardevol. Met een origineel kruis ligt dat echt heel anders. Just my two cents

Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: ijzeren kruis verfen
Niet doen, daarmee verpest je het item en wordt het zo goed als waardeloos.
De afgebladderde/beschadigde verf is deel van de geschiedenis en is een resultaat van ouderdom, slijtage en opslag.
Het is natuurlijk jouw bezit, dus het staat je vrij te doen wat je wilt, maar je zult er vroeg of laat spijt van krijgen en het is nooit meer terug te draaien. Als je de verf er weer afhaalt haal je alle oude resten en de patina ook weg en blijf je wederom met rommel zitten.
Mijn advies: Gewoon zo laten, of verkopen en een mooier exemplaar aanschaffen.
Groet, Kugel!
De afgebladderde/beschadigde verf is deel van de geschiedenis en is een resultaat van ouderdom, slijtage en opslag.
Het is natuurlijk jouw bezit, dus het staat je vrij te doen wat je wilt, maar je zult er vroeg of laat spijt van krijgen en het is nooit meer terug te draaien. Als je de verf er weer afhaalt haal je alle oude resten en de patina ook weg en blijf je wederom met rommel zitten.
Mijn advies: Gewoon zo laten, of verkopen en een mooier exemplaar aanschaffen.
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- panzerboy
- Lid