asjemenou schreef:Ik blijf me verbazen...
Je zou toch denken dat langzaam aan iedereen in Nederland wel weet dat munitie, patroonmagazijnen en vuurwapens (met uitzondering van geactiveerde grendelgeweren) verlofplichtig zijn. Anders gezegd, zonder een verlof is het in bezit hebben van dit soort zaken in Nederland illegaal en dus strafbaar. Ook als het uit de grond komt!
Het is vast spannend als je je slaapkamer vol hebt liggen met opgegraven kogels en onderdelen van vuurwapens (inclusief "lelijke" mortieren ) maar denk je daarbij ook aan je huisgenoten en buren? Die mensen doen vast geen oog meer dicht als ze weten wat voor levensgevaarlijk spul jij op je slaapkamer hebt liggen.
Als je daadwerkelijk zo geïnteresseerd bent in militaria of WOII waarom begin je dan niet met het verzamelen van helmen, medailles of insignes of wordt je lid van een amateur archeologenclub. Dan kan je onder begeleiding gaan zoeken.
Ik vind je post nogal beledigend over komen eerlijk gezegd, dat is nergens voor nodig, hij is nieuw hier en weet de wetgeving daar miss ook niet volledig van op de hoogte. Belachelijke wetgeving ook, ben ik wat blij dat ik in belgie woon, en dus een onklaar wapen, of munitie zonder kruid wel mag bezitten. Ik ben wel mee met het idee dat men geen op scherp staande bommen en granaten in huis mag hebben, maar een bom of granaat zonder explosieven is geen munitie meer maar een metalen voorwerp waar je niks meer mee kunt als een metalen kandelaar bij wijze van.
Tim is ook niet geïnteresseerd in militaria of wo2, maar specifiek in mortieren, omdat hij ze mooi vind, waarom jij zo nodig moet kunnen zeggen dat jij ze lelijk vind is me een raadsel. Als ik een hond wil, ga ik ook geen kat kopen omdat een hond niet zou mogen bv.