Het Belgisch leger

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Beetje uit de tent lokken :evil:

Ik ben pro-België *)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Proos schreef:Wil niet vervelend zijn, maar het Nederlandse leger, hoewel klein in getal, is kwalitatief van het hoogste niveau. De Nederlandse commando's worden gezien als het neusje van de zalm op dat gebied. Ook de Nederlandse luchtmacht heeft de voorkeur van bijvoorbeeld de Amerikanen in operaties, omdat ze weten dat ze het aan die jongens over kunnen laten. Daarnaast heeft de Nederlandse marine in verhouding het grootst aantal ondersteunende personeel en heeft al vaker de show gestolen met grote oefeningen op zee.
Doet me een beetje denken aan de "mijn papa is toch veel sterker dan jouw papa (nananananana)" -discussies die ik voerde een 12-tal jaar geleden.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Tim schreef:Doet me een beetje denken aan de "mijn papa is toch veel sterker dan jouw papa (nananananana)" -discussies die ik voerde een 12-tal jaar geleden.
Proos schreef:Beetje uit de tent lokken :evil:

Ik ben pro-België *)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik weet wel Proos, was niet negatief bedoeld :wink:

Had er beter een " :P " achtergezet
WWIbruno
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2004, 10:23

Bericht door WWIbruno »

welja, zo kunnen we eeuwig blijven doorgaan maar de belgische tigers is het enigste squadron van de wereld dat met amerikaanse atoombommen mag rondvliegen! Ik denk dus wel dat de amerikanen vertrouwen hebben in onze luchtmacht.
Onze para-commandos hebben enorm veel ervaring en worden wereldwijd gerespecteerd, denk maar eens aan al die succesvolle afrika-missies die erop zitten. Tijdens de dekolonisatie hebben de paras een hele groep belgen en buitenlanders uiit de omsingeling van de rebellen geholpen en leden daarbij geen enkel verlies!
Nu worden de belgische paras ingezet voor de veiligheid van de luchthaven van Kaboul een zeer belangrijke taak, met veel verantwoordelijkheid.
Natuurlijk is de nederlandse marine beter en groter dan de onze, de nederlandse kustlijn is dan ook 10 keer groter dan die van ons.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

blijkbaar ook een 31 tiger liefhebber WWIbruno :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
WWIbruno
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2004, 10:23

Bericht door WWIbruno »

inderdaad! ze zijn nu eenmaal de beste he :P
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

mjah kan ik niet tegenspreken *glimlacht eventjes naar de Flightjacket van 31 mooi opgehangen tegen de kast :p*
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Proos schreef: Wil niet vervelend zijn, maar het Nederlandse leger, hoewel klein in getal, is kwalitatief van het hoogste niveau. De Nederlandse commando's worden gezien als het neusje van de zalm op dat gebied. Ook de Nederlandse luchtmacht heeft de voorkeur van bijvoorbeeld de Amerikanen in operaties, omdat ze weten dat ze het aan die jongens over kunnen laten. Daarnaast heeft de Nederlandse marine in verhouding het grootst aantal ondersteunende personeel en heeft al vaker de show gestolen met grote oefeningen op zee.
He score's :D
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Euhm brian je hebt het volgende niet gelezen :p
Proos schreef:Beetje uit de tent lokken :evil:

Ik ben pro-België *)
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dat kan toch niet een nederlander die meer van belgie houd dan van nederland :D
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Waarom draagt een Belgische soldaat altijd z'n helm *in* de broek en niet op het hoofd?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Meestal om handschoenen in te leggen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nee, dat is 't niet.

Ze zijn bang voor kruisraketten :D

Nee, sorry, België is een prachtig land, met geweldige inwoners. En juist die (in mijn ogen unieke) relatie die we met de Belgen hebben, maakt dat we dit soort grapjes over en weer kunnen maken. En wat competitie is er natuurlijk altijd. De Belgen zijn beter met Tien voor Taal, en wij hebben gewoon een wat beter leger :P
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

beter leger zou ik niet niet durven zeggen hoor proos jullie hebben gewoon beter en duurder materiaal
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie