w.o. II / gevonden dogtags

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
adrian

w.o. II / gevonden dogtags

Bericht door adrian »

IK heb identiteit plaatje van een soldaat uit de tweede wereld oorlog. Alleen wil ik er achter komen van wie deze was of is..........
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

? Op een identiteits plaatje staat de naam van de eigenaar.
Is dit eraf?
gesleten ofzo?
kapot?
vies?
dan zul je er nooit achterkomen volgens mij.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Niet per definitie de eigenaar, zolang de eigenaar de staat is bijvoorbeeld. Zo heb jij geen paspoort in bezit, maar in bruikleen. Je zult dat ding dan ook weer moeten inleveren uiteindelijk en als je 't kwijt maakt krijg je een boete. Eigendom van de Nederlandsche staat.

:+:+

Maar inderdaad, er staat in ieder geval op voor wie ie is geweest. Het kan zijn dat alleen het registratienummer ofzoiets nog leesbaar is. In dat geval zou je contact op kunnen nemen met de ambasade van het land waar de soldaat vandaan kwam of voor Nederlandse "dogtags" bij defensie ofzo.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
rick-rs
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2003, 21:28
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Bericht door rick-rs »

Hallo Adrian,

Zowel de War Grave Commision als de Volksbund Kriegsgrabe hebben een website waar je nummers kunt zoeken, als je niet weet wat voor nationaliteit het is dan kun je ervan uitgaan dat ovale plaatjes Duits
zijn, de rest is geaillieerd.

Ik zou het zeker even uitzoeken.

Mzzl Rick
Plaats reactie