Rommel's boek

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Rommel's boek

Bericht door Arjen »

Yo people!
zoals jullie misschien weten ben ik bezig geweest met wat info over George S. Patton op te zoeken.
Zo kwam ik erachter dat hij een boek van Rommel op zijn nachtkastje placht te hebben. Weet iemand hoe dit boek heet?
Ik dacht zelf namelijk Tank Krieg.
Maar of dit waar is?
En is het verkrijgbaar?
Of illegaal zoals mein kampf?
Weet iemand iets?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
rick-rs
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2003, 21:28
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Bericht door rick-rs »

Hi Arjen,

Het boek wat jij bedoeld heet "Infanterie im Angriff" geschreven in de nadagen van de 1ste W.O.
Voor zover ik weet is er nooit een Nederlandse versie verschenen, wel een Engelse, Infantry Attacks, verschenen bij Greenhill Military Books ISBN 1853671991, ik zou er wel over nadenken of je dit boek wilt hebben, het document wat ik je laatst stuurde vond je al niet intressant, dan hoef je hier helemaal niet aan te beginnen, het is een militaire verhandeling over het reorganiseren van Infanterie naar Stoottroepen.

Ik weet dat in de film de suggestie gewekt wordt dat hij dit boek altijd bij zich had, dat is niet waar, als het gaat om duitse auteurs waren er twee boeken die hij heel de oorlog raadpleegde, allereerst natuurlijk de verhandeling van Von Clausewitz omdat hij dacht dat hij hiermee het Duitse militaire denken kon doorgronden en een stap voor kon zijn, en natuurlijk Achtung Panzer, van Guderian, door Patton als militair genie en vooruitstrevend erkend.

Mzzl Rick
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Thnx Rick; you bailed me out again.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie