make up

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

make up

Bericht door patrick99 »

Heren,

Een vraagje over het “opmaken” van een etalge pop.
Heeft iemand ideeën of voorbeelden om een stoppelbaard en vuile nagels te creëren zonder dat de make up gaat afgeven. Ik gebruik nu zelf zwarte rouge voor een baard en schoenpoets voor rond de nagels.
Alvast bedankt
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

Re: make up

Bericht door patrick99 »

Niemand hier opt forum ervaring hier mee? :?
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: make up

Bericht door Kugelblitz »

Zie deze vraag nu pas.
Voor een stoppelbaard kun je zachtjes de gewenste kleur (een mengsel uit grijs, oker, huidskleur) met een sponsje deppend aanbrengen. Om hem vloeiend in de huidskleur te laten overlopen (bij de randen) zou je eigenlijk ook wat verf moeten hebben in de kleur van de rest van de kop, zodat je de baardkleur en de huidskleur al deppend in elkaar laat overlopen. Ik zou acrylverf gebruiken en er dan een blanke matte finish overheen spuiten (kleurloze verf).

De nagels zou ik helemaal verven met zachtroze en een wittig maanvormig stuk bij de nagelriem. De vieze nagels kun je dan aan de randen maken door iets meer donkerbruin of zwart in te mengen in de nagelkleur.
Donkergrijze acrylverf zou je misschien ook rechtstreeks kunnen aanbrengen onder de nagels, beetje uitproberen.

Voor permanente hechting moet je de acrylverf dus of voorzien van een matte transparante finish of met modelbouwlakjes (revell etc.) werken, maar dat vind ik zelf te link aangezien je daar een foutje moeilijk mee wegkrijgt.
Ook acrylverf zonder finish zal niet gaan afgeven als het droog is, maar is dan wel krasgevoeliger.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gast

Re: make up

Bericht door Gast »

Als tip kan ik meegeven om eens de plaatselijke bibliotheek binnen te springen voor een boek over kindergrime. Daar vind je zeker en vast goede voorbeelden om een baard te maken.
Googlen gaat natuurlijk ook.

Vroeger gebruikte ik bij mijn kinderen inderdaad wel eens een sponsje om een stoppelbaard te maken.
En zoals Kugel al aangaf zou ik ook voor de acrylverf gaan.
Bij de Action verkopen ze setjes met alle basiskleuren waar je naar hartelust mee kan experimenteren.
Succes
Plaats reactie