Willy Jeep huren?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
RoelV
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2015, 23:50

Willy Jeep huren?

Bericht door RoelV »

Beste forumleden,
Voor de volgende vraag heb ik me lid gemaakt van uw forum.
Ik zou namelijk graag willen weten of er ergens de mogelijkheid bestaat om een originele Willy Jeep te huren.

Wat is het verhaal? Mijn vader wordt 7 augustus as. 75 jaar. Tijdens de bevrijding van Spaubeek, Limburg, is hij als jochie aangereden geworden door een Amerikaanse Willy Jeep! (met 'trots' laat hij nog af en toe zijn litteken op zijn hoofd zien).
Het verhaal wil dat hij bijkwam en er een groot zwart gezicht met witte tanden boven hem hing (hij had nog nooit in zijn leven een Afro-Amerikaan gezien)! Deze bood hem iets aan wat hij niet kende en z'n mond kon er maar nauwelijks overheen... Het bleek een groot stuk chocolade te zijn, wederom iets dat hij niet kende!

Dit verhaal is mij altijd bijgebleven. Nu is mijn vraag of ik ergens (in Limburg) een leger Willy kan huren voor een weekend om hem 70jaar terug in gedachten te brengen en hem eens aan de andere kant van de bumper te laten meemaken (en het liefst zelf een weekend zelf te laten rijden)...

Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Willy Jeep huren?

Bericht door patrickh »

1In Sevenum Limburg kun je een Willy jeep huren, mist je aks bijrijder meegaat, kan wel info aanvragen als je wilt...
Plaats reactie