Is er in NL een schietbaan met ww2 wapens? (cadeau vriendin)
Is er in NL een schietbaan met ww2 wapens? (cadeau vriendin)
Beste forummers,
Ik ben hier voor het eerst en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb geen idee waar ik dit anders kan vragen:
Mijn vriendin is binnenkort jarig en is best een beetje WW2 gek. Nou leek het mij een fantastisch cadeau om haar te laten schieten met een aantal iconische ww2 wapens, echter kan ik via google alleen iets vinden bij Budapest (das dan toch weer net te ver wel :p).
Weet iemand of dit ergens in nederland/omgeving mogelijk is? Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Wouter
Ik ben hier voor het eerst en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb geen idee waar ik dit anders kan vragen:
Mijn vriendin is binnenkort jarig en is best een beetje WW2 gek. Nou leek het mij een fantastisch cadeau om haar te laten schieten met een aantal iconische ww2 wapens, echter kan ik via google alleen iets vinden bij Budapest (das dan toch weer net te ver wel :p).
Weet iemand of dit ergens in nederland/omgeving mogelijk is? Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Wouter
Re: Is er in NL een schietbaan met ww2 wapens? (cadeau vrien
Wapenhandel Podevijn in Zottegem heeft een schietstand waar je dit kon doen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is. Moet je even op z'n site kijken. Is wel een dure grap volgens mij.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
In Nederland is dat niet mogelijk met de huidige wetgeving.
Bedankt Martinus, dat is precies wat ik bedoel
.
Beetje prijzig en een eind rijden, maar niet onmogelijk dus. Ik heb ze maar meteen gemaild om te kijken of het kan.
Heel erg bedankt!

Beetje prijzig en een eind rijden, maar niet onmogelijk dus. Ik heb ze maar meteen gemaild om te kijken of het kan.
Heel erg bedankt!
- limburgsejager
- Lid
Volgens mij zit er ook een schietvereniging in weert of budel die dit doet..
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
- racefiets
- Lid
De nederlandse wet staat niet meer toe dat een introduce met wat anders schiet dan .22 of met een hagelgeweer.
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Ontvangen: 8 keer
Is enkel voor Belgen mogelijk denk ik. Je hebt verscheidene paketten om mee te vuren. Kost inderdaad wel meer dan €100 ofzo.martinus schreef:Wapenhandel Podevijn in Zottegem heeft een schietstand waar je dit kon doen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is. Moet je even op z'n site kijken. Is wel een dure grap volgens mij.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- michiel01
- Lid
Ook mogelijk voor Nederlanders daar.
Mr Mojo Risin schreef:Is enkel voor Belgen mogelijk denk ik. Je hebt verscheidene paketten om mee te vuren. Kost inderdaad wel meer dan €100 ofzo.martinus schreef:Wapenhandel Podevijn in Zottegem heeft een schietstand waar je dit kon doen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is. Moet je even op z'n site kijken. Is wel een dure grap volgens mij.
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Ontvangen: 8 keer
Kijk eens aan, dat wist ik dus niet.michiel01 schreef:Ook mogelijk voor Nederlanders daar.
Mr Mojo Risin schreef:Is enkel voor Belgen mogelijk denk ik. Je hebt verscheidene paketten om mee te vuren. Kost inderdaad wel meer dan €100 ofzo.martinus schreef:Wapenhandel Podevijn in Zottegem heeft een schietstand waar je dit kon doen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is. Moet je even op z'n site kijken. Is wel een dure grap volgens mij.

Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
- kevin15
- Lid
Geen Nederlandse wet, maar een KNSA regel.racefiets schreef:De nederlandse wet staat niet meer toe dat een introduce met wat anders schiet dan .22 of met een hagelgeweer.

- racefiets
- Lid
Klopt dat het niet op de juiste manier geregeld is maar het staat tevens in de Circulaire. Komt vanuit de overheid. Momenteel zal je het er mee moeten doen ben ik bang.
- hangtough
- Lid
Na aanleiding van dit topic heb ik afgelopen dinsdag een bezoek gebracht aan Podevijn te Zottegem (België).
Het is mogelijk voor Nederlanders om daar verscheidene wapens af te schieten.
Wij hebben het themapakket 'tweede wereldoorlog' gekozen. Dit pakket kost 100 euro en bestaat uit de volgende wapens:
- Sten MK3 9 mm
- PPSH-41 7,62 Tokarev
- Thompson 1928 .45ACP
- Walther P38 9 mm
- US M1 .30M1
Na aankomst op de schietbaan wordt er in de wapenkamer summier uitleg gegeven over hoe het wapen te laden en enkele veiligheidsaspecten.
Vervolgens krijgt een ieder van de aanwezigen een bakje met munitie (totaal 113 kogels) van verschillende kalibers en wordt het eerste wapen aangereikt. Hierna ben je vrij om te gaan schieten. Dit houdt in dat de magazijnen zelf gevuld worden en de wapens zelf geladen worden. Je wordt erg vrijgelaten wat mij persoonlijk verbaasde. Alle wapens worden enkel semi automatisch geschoten. Dit mag de pret overigens niet drukken.
In de wapenkamer zijn overigens allerlei andere wapens te bewonderen die naast het pakket geschoten worden. Ik kon de M1 garand uiteraard niet laten liggen. Kosten hiervoor zijn 12 euro per clip (8 kogels), maar absoluut elke euro waard. Wat een wapen!
De wapens zijn overigens allen geheel origineel.
Het geheel duurde ong. 3 uur met een groep van vier personen. Na afloop kunnen de doelen waarop geschoten wordt als trofee meegenomen worden naar huis.
Al met al absoluut een aanrader voor een ieder die eens wil weten wat het is om wapens uit de tweede wereldoorlog te schieten.
Groet,
Jesse
Het is mogelijk voor Nederlanders om daar verscheidene wapens af te schieten.
Wij hebben het themapakket 'tweede wereldoorlog' gekozen. Dit pakket kost 100 euro en bestaat uit de volgende wapens:
- Sten MK3 9 mm
- PPSH-41 7,62 Tokarev
- Thompson 1928 .45ACP
- Walther P38 9 mm
- US M1 .30M1
Na aankomst op de schietbaan wordt er in de wapenkamer summier uitleg gegeven over hoe het wapen te laden en enkele veiligheidsaspecten.
Vervolgens krijgt een ieder van de aanwezigen een bakje met munitie (totaal 113 kogels) van verschillende kalibers en wordt het eerste wapen aangereikt. Hierna ben je vrij om te gaan schieten. Dit houdt in dat de magazijnen zelf gevuld worden en de wapens zelf geladen worden. Je wordt erg vrijgelaten wat mij persoonlijk verbaasde. Alle wapens worden enkel semi automatisch geschoten. Dit mag de pret overigens niet drukken.
In de wapenkamer zijn overigens allerlei andere wapens te bewonderen die naast het pakket geschoten worden. Ik kon de M1 garand uiteraard niet laten liggen. Kosten hiervoor zijn 12 euro per clip (8 kogels), maar absoluut elke euro waard. Wat een wapen!
De wapens zijn overigens allen geheel origineel.
Het geheel duurde ong. 3 uur met een groep van vier personen. Na afloop kunnen de doelen waarop geschoten wordt als trofee meegenomen worden naar huis.
Al met al absoluut een aanrader voor een ieder die eens wil weten wat het is om wapens uit de tweede wereldoorlog te schieten.
Groet,
Jesse
"No mission too difficult, no sacrifice too great"
- Strelok
- Lid
- Contacteer:
Gaaf hangtough, dit vindt ik persoonlijk erg leuk om te lezen! Dit is nog eens een leuk verjaardagscadeau..
'We'r Not lost , Private. We'r in Normandy'. - Lt Winters