Colditz Gezelschapsspel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

BoMiJe, als ik zo vrij mag zijn: waar en tegen welke prijs? Ik wil dit spel ook al een tijdje kopen. Maar ik heb ook nog nooit op een rommelmarkt gezien, helaas! Vroeger heb ik het vaak gespeeld, een oom van mij heeft het.

Alex D.
Evelien V

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door Evelien V »

Ik ben op zoek naar Colditz, gezelschapsspel. We komen vaak samen met vrienden om dit spel te spelen maar ik zo het leuk vinden mocht ik het zelf ook in handen hebben (nu is het van een vriend). Iemand die het wil verkopen? Ik zou écht héél erg content zijn!Bedankt!
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door lexiebabe »

Sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb het spel vorig jaar van mijn oom gekregen en ik ben er erg blij mee.

Verder nergens om, maar ik zie dat mijn vorige post hierover uit 2004 dateerde... Ik heb dus gewoon zes jaar moeten wachten.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door Jauke »

Evelien V schreef:Ik ben op zoek naar Colditz, gezelschapsspel. We komen vaak samen met vrienden om dit spel te spelen maar ik zo het leuk vinden mocht ik het zelf ook in handen hebben (nu is het van een vriend). Iemand die het wil verkopen? Ik zou écht héél erg content zijn!Bedankt!
Hey is dit hem? http://hobby.marktplaats.nl/gezelschaps ... otoGallery
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door asjemenou »

Dit is inderdaad het bordspel wat Johan bedoelt. Overigens had je in die tijd wel meer van dit soort bordspellen die gebaseerd waren op historische veldslagen. Ik denk dat deze bordspellen de laatste jaren verdrongen zijn door de computerspellen.
Zo heb ik ooit eens een "wargame" gehad van Market Garden. Dit spel had ik in de jaren tachtig meegenomen uit de USA. Dit wargame bestond uit 2 speelvelden. Deze 2 speelvelden besloegen dus het gehele operatiegebied van Market Garden. Alle divisies, eenheden e.d. die in werkelijkheid deel aan deze operatie hadden genomen zaten dus ook in het spel. De speelduur van dit spel kon variëren van een paar uur tot een paar dagen. Voor dit spel had je overigens wel enige ervaring in wargames nodig. Het zat dus vrij complex in elkaar en was dus niet vergelijkbaar met een spelletje Mens erger je niet.
Ik heb het spel dan ook nooit gespeeld. Een aantal jaren geleden heb ik het spel verkocht aan een verzamelaar van wargames.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Dirk Moors

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door Dirk Moors »

Ik was op zoek naar info en eventuele beschikbaarheid van Colditz. Ik merk dat hier lang geleden iets over gezegd is. :) Kan ondertussen mij iemand helpen om een exemplaar van Colditz te bemachtigen? Alvast bedankt voor uw reactie.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Colditz Gezelschapsspel

Bericht door Kugelblitz »

Dirk Moors schreef:Ik was op zoek naar info en eventuele beschikbaarheid van Colditz. Ik merk dat hier lang geleden iets over gezegd is. :) Kan ondertussen mij iemand helpen om een exemplaar van Colditz te bemachtigen? Alvast bedankt voor uw reactie.
Op Marktplaats zie ik er 4 staan, eentje voor €60,- die me in erg mooie en oude staat lijkt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie