vraagie (Voedsel tijdens wo2)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
stefanie

vraagie (Voedsel tijdens wo2)

Bericht door stefanie »

hallo ik heb een vraag en dat is wat aten ze in de tweede wreldoorlog

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
en dat heb ik nodig voor mijn werkstuk :zapped:
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Weinig, er werden zelfs bloembollen gegeten.

Heb je het Achterhuis gelezen? Is goed te lezen en geschreven door een meisje van middelbare schoolleeftijd. Zij vertelt dat ze weken aardappels eten en dat veel eten bedorven is.

Als je je (gratis) registreert, kun je je vraag verder toelichten. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Vergeet ook niets te zoeken naar de befaamde droppingen van Zweeds wittebrood aan het einde van de oorlog.
Dit was letterlijjk voedsel uit de hemel, waar een heleboel die het meemaakten nog steeds emotionele herinneringen hebben.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
monmax
Lid

Bericht door monmax »

PPL schreef:
Vergeet ook niets te zoeken naar de befaamde droppingen van Zweeds wittebrood aan het einde van de oorlog.
Dit was letterlijk voedsel uit de hemel, waar een heleboel die het meemaakten nog steeds emotionele herinneringen hebben.

De hier bedoelde operatie heettte 'Operatie Manna'. Kijk maar eens op Google. Grote kans dat je verwijzingen krijgt naar de Bijbel. Even doorzoeken naar een goede site. Andere suggestie voor Google: voedseldroppings.

Het Zweedse witbrood werd met Rode Kruisschepen aangevoerd in de haven van Delfzijl in april '45.

Andere suggestie; zoek eens op hongerwinter

Succes.
Plaats reactie