Lettertype?
-
- Lid
Lettertype?
Hallo ALlemaal,
Even snel een vraagje. Hoe heet het lettertype dat de duitsers gebruikten in de tijd van de oorlog? Ik heb de naam ooit is horen vallen maar ben het weer vergeten.Alvast bedankt
Even snel een vraagje. Hoe heet het lettertype dat de duitsers gebruikten in de tijd van de oorlog? Ik heb de naam ooit is horen vallen maar ben het weer vergeten.Alvast bedankt
- Lucille
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Mja ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, gewoon dat lettertype dat zegmaar voor grote krantenkoppen etc word gebruikt, het gotisch..heb ik net even opgezocht..lijkt er idd veel op, maar of dit het precies is weet ik niet.Lucille schreef:Fraktur is ook een bepaald (Duits) lettertype, maar ik bedoelde dus dat je dat lettertype vast niet zocht.Roy schreef:Dat was het geloof ik ja, Lucilla wat bedoel je met niet fraktur?:S
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Heet dat niet ''Sutterlin'' ofzoiets,dit schrijven ze ook allemaal in de Feldpost van de duitse soldaten die ik heb.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Miesjel
- Lid
Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt, en zoekt naar sutterlin kom je een topic tegen waar een link staat naar een site waar alles over de lettertypes uit die periode uitgelegd staat.
Ik heb nu even geen tijd, anders zou ik zelf even voor je terug zoeken.
Michel
Ik heb nu even geen tijd, anders zou ik zelf even voor je terug zoeken.
Michel

Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.