Wanneer is een voorwerp "fake"?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Timo
Lid

Bericht door Timo »

ja bedoel k
Starting up again
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Fake=nep

nep (de ~ (m.))
1 [inf.] bedrog, namaak

Rick
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Voor mij is een fake een object dat bewust verkocht wordt als zou het een origineel zijn, met als doel er de waarde van een origineel voor te verkrijgen.
Dit is in mijn verzamelkring een algemeen geaccepteerde omschrijving van fake oftewel vals.
Een replica hoeft derhalve nog geen fake te zijn, evenmin een naoorlogse productie ergens van. Indien het echter bewust verkocht wordt als zou het uit Wo2 komen (in mijn verzamelgebied ) is het fake.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
mfhilgers
Lid

Bericht door mfhilgers »

Voor mij is fake bijvoorbeeld een filmprop. Rubber geweren, plastic helmen ,enz.
Replica is voor mij gelijkend nagemaakt met de goede materialen, structuur, kleuren enz.
Vals is voor mij bewust gewijzigde orginelen die door hun wijziging meer bijzonder moeten zijn: later opgeschilderde emblemen op helmen enz.En dan voor orgineel door moeten gaan.
( let wel! restauratie is iets anders!)
Orgineel is voor mij een object in de staat waarin hij gemaakt is tot het eind van de oorlog. Maar ook een gerestaureerd object wil ik hierbij rekenen.
Een BD met later opgenaaide emblemen of replica emblemen....... heb ik geen catagorie voor.
Plaats reactie