Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ROG
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:14
Locatie: Groningen

Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door ROG »

Op internet kan ik maar weinig informatie vinden over de Amerikaanse eenheden die deel hebben genomen aan de bevrijding van Nederland.

Weet iemand van jullie welke Amerikaanse eenheden hebben deel genomen aan de bevrijding van Nederland?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door asjemenou »

Misschien is dit een interessante webpagina voor je; http://www.7tharmddiv.org/us-troops-in-holland.htm .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
ROG
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:14
Locatie: Groningen

Re: Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door ROG »

asjemenou schreef:Misschien is dit een interessante webpagina voor je; http://www.7tharmddiv.org/us-troops-in-holland.htm .
Hier was ik inderdaad naar opzoek :). Ontzettend bedankt!

Ik heb nog één vraag:

Zijn de Amerikaanse Ranger eenheden ook actief geweest in Nederland?
American Patrol
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2017, 16:04

Re: Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door American Patrol »

De Rangers zijn in Nederland niet actief geweest. Wel de volgende divisies (of elementen daarvan):

1st infantry division
29th infantry division
30th infantry division
35th infantry division
82nd airborne division
101st airborne divsion
104th infantry division
2nd armored division
7th armored division
8th armored division
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door Cas »

113th Cavalry Groupe Mechanised Red Horse
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Roy99
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:47

Re: Welke Amerikaanse eenheden hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Nederland?

Bericht door Roy99 »

Van Easy Company (506th Parachute Infantry Regiment, 101st Airborne) is een miniserie gemaakt (Band of Brothers). Hierin wordt geloof ik een hele aflevering geweid aan hun deel van het bevrijden van Nederland.
Plaats reactie