Algemene vragen over documenten

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cohojo75
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017, 14:42

Algemene vragen over documenten

Bericht door Cohojo75 »

Ik ben in het bezit gekomen van een doos vol met spullen uit WOII vlak daarna. Het bevat een hele verzameling aan paperassen, kranten, formulieren, affiches etc. Er zit ook een Jodenster in. Ik heb het forum al doorzocht om te zien/erachter te komen of het origineel is, maar het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om daarachter te komen.

Ook zit er een ausweiss in...alleen weet ik niet precies waarvoor deze dient, ik wordt in de war gebracht door de tekst die erop staat dat het om een "tentoonstelling bezoek" gaat??

Ik zal proberen om er wat foto's bij te plaatsen. En indien iemand mij er meer over kan vertellen...graag :)
woII8.png
woII7.png
woII6.png
woII5.png
woII4.png
woII3.jpg
woII.2.jpg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Algemene vragen over documenten

Bericht door Jim »

Cohojo75 schreef:Ook zit er een ausweiss in...alleen weet ik niet precies waarvoor deze dient, ik wordt in de war gebracht door de tekst die erop staat dat het om een "tentoonstelling bezoek" gaat??
Het betreft een toegangskaartje voor een tentoonstelling die na de oorlog is georganiseerd. Weerbare democratie. Deze tentoonstelling is in de jaren daarn, schijnbaar,a meerdere keren georganiseerd.
Hier nog een paar toegangs kaartjes.
http://beeldbank.ovmrotterdam.nl/index. ... ohistory=1&

Voor een belevingstocht een paar jaar geleden in Budel kregen de betalende deelnemers een persoonsbewijs als toegangs kaartje. Ik ben benieuwd of dat over een paar jaar bij een andere verzamelaar ook voor verwarring gaat zorgen. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Algemene vragen over documenten

Bericht door patrickh »

Laat die affiches eens zien.
Cohojo75
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017, 14:42

Re: Algemene vragen over documenten

Bericht door Cohojo75 »

@Jim,

Dankjewel voor je reactie en daarbij behorende link! De verwarring is thans voorbij ;)
Plaats reactie