Berlijn 2017

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Mink
Lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2016, 09:46

Berlijn 2017

Bericht door Mink »

Hallo, ik ga dit jaar een week naar Berlijn.
Heeft iemand nog bezienswaardigheden van de Wo2 in Berlijn ?
En zijn daar nog Wo2 winkels of dump's ?

Groeten Mink
Roy99
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:47

Re: Berlijn 2017

Bericht door Roy99 »

Hey,

De Berliner Unterwelten is erg gaaf en interessant om te bezoeken. De kaartjes zijn niet duur en je krijgt een mooie rondleiding. Ze bieden verschillende tours aan en volgens mij ook in het Nederlands. Op hun website kun je hier meer over lezen. (Mocht je Berlijn als student bezoeken, vergeet dan vooral niet je collegekaart of andere studentenpas, scholieren en studenten krijgen in Duitsland namelijk een aanzienlijke korting op museum kaartjes bij vertoon van je schoolpas o.i.d.)

http://berliner-unterwelten.de/

Checkpoint Charlie is ook leuk om gezien te hebben. Tevens is het Rijksdaggebouw ook erg mooi en hier kun je ook een rondleiding krijgen, dit moet je echter wel een ruime tijd van de voren boeken en de beveiligingsmaatregelen zijn erg aangescherpt. Je zult dus het e.e.a. aan persoonlijke informatie moeten verschaffen i.v.m. een controle.
Het Joods Museum Berlijn is ook erg indrukwekkend en het laat je nadenken over antisemitisme en de jodenvervolging. Het Holocaustmonument is ook erg indrukwekkend. Vlak boven Berlijn heb je ook het voormalig concentratiekamp Sachsenhausen, dit is tegenwoordig een zeer mooi museum en erg bijzonder om te bezoeken.
De voormalig luchthaven Tempelhof is ook een erg bijzonder bouwwerk, het is in de nazi tijd gebouwd en je kunt er ook een rondleiding krijgen. Het Olympisch stadion in Berlijn heeft uiteraard een zeer interessante geschiedenis op zich en is het zeker waard om te bezoeken.

Dit zijn een aantal musea en bezienswaardigheden die ikzelf bezocht hebt.

Ik kan je helaas niet helpen m.b.t. dump's en winkels, ik weet wel zeker dat ze er zijn maar dat is een kwestie van even Googelen.

Veel plezier en su6!

Groetjes,
Mink
Lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2016, 09:46

Re: Berlijn 2017

Bericht door Mink »

Heel erg bedankt Roy 99.
Roy99
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:47

Re: Berlijn 2017

Bericht door Roy99 »

Graag gedaan, heel veel succes met plannen en alvast veel plezier gewenst!

Groetjes,
Mink
Lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2016, 09:46

Re: Berlijn 2017

Bericht door Mink »

Komt goed, bedankt. :)
Plaats reactie