Rudolf Hess... after the war.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Timmeke schreef:
Of zou Hess bang geweest zijn om terug 'vrij' te zijn in een wereld die niet echt meer de zijne meer is en zo sterk is geevolueërd..
Ik denk dat dat er inderdaad zeker mee te maken heeft Timmeke. Ik heb laatst de 'geheime Spandau dagboeken' van Albert Speer gelezen en ook hij beschreef daarin hoe moeilijk hij het vond om na 20 jaar gevangenschap weer in de normale, vrije wereld terug te keren. De gedachte aan de vrijheid maakte hem zelfs bang en hij zag zelfs op sommige momenten tegen zijn vrijlating op.
Hess zat al 46 jaar gevangen, dus laat staan hoe hij daarover gedacht zou kunnen hebben.

Mich.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

Mich schreef:Timmeke schreef:
Of zou Hess bang geweest zijn om terug 'vrij' te zijn in een wereld die niet echt meer de zijne meer is en zo sterk is geevolueërd..
Hess zat al 46 jaar gevangen, dus laat staan hoe hij daarover gedacht zou kunnen hebben.

Mich.
Al die nieuwe dingen, allerlei zaken waar hij totaal niet op de hoogte van is.. Ik denk dat ie totaal vervreemd moet geweest zijn..

Kun je je voorstellen dat je de ophang van de personal computer, de compact disc, de automobiel-industrie, de vliegtuig-industrie, de eenmaking van Europa, enz.. niet bewust en persoonlijk meegemaakt hebt?
Het moet echt 'freaky' zijn om na 46 jaar afzondering in zo'n wereld gedropt te worden.
Ik weet niet of iemand die film gezien heeft van Tom Hanks waar hij zo 7 jaar ofzo op een eiland (EDIT; Cast Away) gezeten heeft na een schipbreuk dacht ik en na zijn redding echt heimwee heeft naar zijn "wereldje"... Volgens mij moet Hess ook zoiets gevoeld hebben maar dan heel héééél veel extremer..
Volgens mij was hij bang, echt bang om in 'onze' wereld terecht te komen.
Laatst gewijzigd door Timmeke op 26 okt 2004, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

ja
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

180cc schreef
ja
Hartelijk dank voor deze geweldige bijdrage :?
:)

Mich.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Plaats reactie