Het wapen van Oostenrijk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Belly 71
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2017, 13:15

Het wapen van Oostenrijk

Bericht door Belly 71 »

Tijdens werkzaamheden heb ik op een zolder een adelaar met 2 koppen gevonden. Heb een foto naar een museum gestuurd en het bleek het wapen van Oostenrijk te heten. Is al ouder dan 100 jaar. Nu is mijn vraag of ik dit kan laten veilen en of dit kostbaar is . Heeft iemand een idee waar ik moet zijn om dit na te vragen en of het veel waard is
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Het wapen van Oostenrijk

Bericht door patrickh »

Foto!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Het wapen van Oostenrijk

Bericht door Jim »

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wapen_van_Oostenrijk ( kopje de adelaar )
Hier valt te zien dat het wapen in de tijd dat het bestond 1805-1919 verschillende versies heeft gekend. Ik denk dat de fascistische versie van de tussen de oorlogen in (zonder kroon) voor WO2 verzamelaars enige interesse zou kunnen hebben. Wo1 verzamelaars zouden mogelijk nog interesse kunnen hebben voor de laatste versie. Geen idee of er verzamelaars van alleen dit soort stukken zijn. Ongetwijfeld. Maar hoe groot die groep is en wat die voor waarde er aan toe kennen? Heel oud betekent niet automatisch heel duur. Ik heb eens een Luikse munt gevonden uit 1751. Bij een munten handel kon ik dezelfde munt in betere staat voor ongeveer €0,50 kopen! De Ferrari folders heb ik maar niet meer aangevraagd. :(
Ik denk dat een forum voor heraldiek mogelijk meer info zou kunnen opleveren.
http://www.knggw.nl/fora/forum/heraldiek/
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Het wapen van Oostenrijk

Bericht door patrickh »

Zoals ik al eerder zei, fotos, anders heeft het uberhaubt al geen zin om iets nuttigs erover te zeggen en is alles puur giswerk...
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Het wapen van Oostenrijk

Bericht door Erik »

Belly 71 schreef:Tijdens werkzaamheden heb ik op een zolder een adelaar met 2 koppen gevonden. Heb een foto naar een museum gestuurd en het bleek het wapen van Oostenrijk te heten. Is al ouder dan 100 jaar. Nu is mijn vraag of ik dit kan laten veilen en of dit kostbaar is . Heeft iemand een idee waar ik moet zijn om dit na te vragen en of het veel waard is
Hallo Belly!

Welkom op het forum! Je ziet al dat er veel kennis en kunde aanwezig is! Mensen als Patrick en Jim hebben hun sporen wel verdiend na jaren in de geschiedenis en uitrustingstukken e.d. bewogen te hebben!
Wat ze niet zo goed kunnen, en dat geldt voor alle leden, is raden en gokken op een omschrijving! Dat zag je ook al aan de reacties!

Een goed gebruik is, om dingen waar je je vraagtekens bij hebt, duidelijk te fotograferen, liefst met maten erbij en de bijzonderheden: is het van hout, ijzer, amuliduidde--- dinges, messing etc. Staan er mogelijk stempels in, kun je die ook op de foto zetten!
Dan wordt voor ons het raden een wat meer wetenschappelijke benadering en kunnen we je veel beter van dienst zijn!

Veel plezier en we wachten graag op je fotomateriaal!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie