Een opgeplakt embleem

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Een opgeplakt embleem

Bericht door asjemenou »

Onlangs heb ik een vrij oud embleem gekregen. Het gaat om een katoenen embleem met een geprinte opdruk. Het embleem is vrij dun en daarom fragiel.
Helaas is het embleem opgeplakt op een stuk textiel met ik denk iets van Velpon lijm.
Hoe zou het embleem het beste los te krijgen zijn van de textielen ondergrond? Iemand een suggestie?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Een opgeplakt embleem

Bericht door patrickh »

Misschien dmv stoom proberen?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Een opgeplakt embleem

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Stomen zou inderdaad een vrij veilige oplossing kunnen zijn.
Ik heb uiteraard flink "gegoogeld" op dit onderwerp maar ik heb niet echt een antwoord naar tevredenheid gevonden.
Meestal vindt je oplossingen als deze om lijm(resten) te verwijderen; https://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/proje ... deren.html .
De lijm oplossen is misschien niet zo het probleem maar wat doen deze oplossingen met het embleem zelf.
Katoen is tenslotte toch een stof die sterk absorberend is. Ik ben bang dat dit de geprinte opdruk kan beschadigen
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie