Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik Google waarschijnlijk niet goed, maar ik wil graag weten welke voertuigen er door de Commando's gebruikt werden tijdens hun training in Schotland. En dan het liefst door No.2 Dutch Troop. Waarschijnlijk zullen dit dezelfde voertuigen zijn die van de Britten...maar ook die weet ik dus niet
In het boek; https://www.amazon.co.uk/galop-nos-blin ... 2873670045
staan beschrijvingen van de voertuigen waar de Belgen met uitgerust werden, dat waren niet de modernste voertuigen tijdens de opleiding. Ook wordt kort uitgeweken over de uitrusting bij Nederlanders in het boek.
Maar de details weet ik niet meer....
De tweede foto zou in Schotland kunnen zijn gemaakt tijdens de training van de eerste lichting versterkingen uit Nederland. Eind 1944 is er een groep Nederlanders geselecteerd uit het bevrijde deel van Nederland, welke de Commando training in Schotland mochten gaan volgen. Dit vond plaats in November en December van 1944. Begin 1945 zijn zij aan No. 2 Dutch troop toegevoegd ter vervanging/versterking.
Dank voor de foto's.
De 2e foto is in een ander opzicht heel interesant vanwege de Morris Commercial C8 GS die op de achtergrond staat. Er zijn, naast fabrieksfoto's, eigenlijk geen foto's van de Morris Commercial C8 GS bekend die tijdens wo2 gemaakt zijn. De meeste zijn of Korea of van de Britse bezettingsmacht in Duitsland.
Gr.
Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.