vraag over gekruiste geweren

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

vraag over gekruiste geweren

Bericht door Gast »

Weet iemand wat de 2 gekruiste geweertjes op de schouderstukken van de Duitse uniformen zijn?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Twee gekruiste geweren op de arm staat voor: Waffenfeldwebel. Ik ben ff aan het kijken naar de schouderstukken!
Gast

Bericht door Gast »

Graag :lol:
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

We hebben het hier over Das heer? Ik kan in geen een boek info vinden over gekruiste geweren op schouderstukken. Wel twee gekruiste kanonnen.

Heb je een foto?
Gast

Bericht door Gast »

We hebben het hier over ''Das Heer'' en het zouden best 2 kanonnen kunnen zijn maar, ik heb geen plaatje.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

2 gekruiste kannonnen staat uiteraard voor artillerie, maar zou eigenlijk plaatje moeten zien om te kunnen zeggen wat voor artillerie.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

2 gekruiste kanonnen staan niet voor artillerie maar voor individuele officieren.
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Gekruiste geweren: Waffenmeister. Soms ook 'Waffenfeldwebel' genoemd, ik vermoed in een soort soldatentaal, omdat de functie moest waargenomen worden door een onderofficier. Elk Bat. had er één. Deze kreeg een doorgedreven opleiding in infantriewapens en werd ook geacht alle zware wapens te kunnen repareren. Ken een SS-Uscha. die deze functie uitoefende.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Idd Thomas, maar dan hebben we het over gekruiste geweren op een armembleem, niet op een schouderstuk .. ..
Gast

Bericht door Gast »

Roel R. schreef:Idd Thomas, maar dan hebben we het over gekruiste geweren op een armembleem, niet op een schouderstuk .. ..
Had de vraag niet volledig gelezen. 'k Moet misschien is een bril kopen :lol:
Plaats reactie