Replica decals verwijderen?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Replica decals verwijderen?

Bericht door ww2 freak »

Iemand enig idee hoe ik 2 replica decals van een m40 helm zou kunnen afkrijgen? Speciaal poets middel fzo of stikker verwijderaar geen idee, mischien als jullie tips hebben

Thx
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Replica decals verwijderen?

Bericht door asjemenou »

Waarschijnlijk wil je de decals verwijderen van deze Duitse helm; viewtopic.php?f=78&t=41843 .
Het is jammer dat Duitse helmen vaak worden opgeleukt met reproductie decals. Waarschijnlijk zal het wel beter verkopen.
Zelf heb ik geen ervaring in het verwijderen van dit soort decals. Zijn ze te vergelijken met de decals uit de modelbouw wereld? Misschien kun je ze er dan afweken met heet water.
Sticker remover, poetsmiddelen en soortgelijke stoffen lijken mij niet zo goed om te gebruiken. Mogelijk tast je er de verflaag mee aan. Misschien is het dan toch beter om ze te laten zitten op de helm.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Replica decals verwijderen?

Bericht door CollectorWo2 »

Dus dubbele topic vraag?
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Replica decals verwijderen?

Bericht door ww2 freak »

asjemenou schreef:Waarschijnlijk wil je de decals verwijderen van deze Duitse helm; viewtopic.php?f=78&t=41843 .
Het is jammer dat Duitse helmen vaak worden opgeleukt met reproductie decals. Waarschijnlijk zal het wel beter verkopen.
Zelf heb ik geen ervaring in het verwijderen van dit soort decals. Zijn ze te vergelijken met de decals uit de modelbouw wereld? Misschien kun je ze er dan afweken met heet water.
Sticker remover, poetsmiddelen en soortgelijke stoffen lijken mij niet zo goed om te gebruiken. Mogelijk tast je er de verflaag mee aan. Misschien is het dan toch beter om ze te laten zitten op de helm.
Dankjewel ja klopt! Ik ga eens idd proberen met heet water en wat poetsmiddeltjes voorzichtig, dankjewel voor de reactie!
Plaats reactie