Vraag over film (Saving Private Ryan)
Vraag over film (Saving Private Ryan)
Ik ben hier even voor een presentatie voor me school. Ik en nog 3 mensen moeten een presentatie houden die te maken heeft met de film " saving Private Ryan" (de tweede wereeld oorlog, en D-Day dus)
Mijn vraag:
- Is het werkelijk zo gebeurd dat soldaten naar huis zouden zijn gestuurd als al hun broers zijn omgekomen in de oorlog?
Mijn vraag:
- Is het werkelijk zo gebeurd dat soldaten naar huis zouden zijn gestuurd als al hun broers zijn omgekomen in de oorlog?
- Peter M
- Lid
In zekere zin. Het verhaal van Saving Private Ryan is gebaseerd op een soldaat uit de 101ste airborne divisie (de andere forumleden geven waarschijnlijk binnen afzienbare tijd meer details aan), die, na het verlies van zijn 3(?) broers naar huis mocht. Hij werd echter niet van het front geplukt, maar mocht wanneer zijn eenheid van het front werd teruggetrokken ineens naar huis.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad, Saving Private Ryan is gebaseerd op de broers Niland. Niland had 3 gesneuvelde broers en mocht daarom naar huis. 2 van zijn broers liggen begraven op het Amerikaans kerkhof in Normandië. Als je wilt, mail ik je een foto. Robert en Preston sneuvelden resp. op 6 en 7 juni 1944. De andere broer ligt geloof ik ergens in Afrika of Azië begraven.
- Dodo
- Lid
Edward, 3e broer, werd in Birma als vermist opgegeven. Mei 16 1944.
Robert en Preston waren zijn andere broers.
Frederick ("Fritz") heette hijzelf.
Robert en Preston waren zijn andere broers.
Frederick ("Fritz") heette hijzelf.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
De Duitsers hadden daar een wet voor die het wettelijk mogelijk maakte de laatste zoon uit een familie waarvan al veel leden sneuvelden over te plaatsen naar een eenheid achter het front. In Kriegstagebücher staat achter de naam van zo'n over te plaatsen soldaat de toevoeging Gem.Verf. ''Letzte Söhne"
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
-
- Lid
- Contacteer:
Ken je de volgende site? http://www.sproe.com/index.html Is een on-line encyclopedie met betrekking op Saving Private Ryan.
Hier vind je ook wat over Niland:
http://www.sproe.com/n/fritz-niland.html
Hier vind je ook wat over Niland:
http://www.sproe.com/n/fritz-niland.html
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
- Ruben
- Lid
Eh die laatste broer daar dachte nze van dat ie dood was maar feitelijk zat hij gevangen in een pow kamp; waar hij later werd bevrijd door de Britten. Dus bleven er nog 2 broers over en niet 1.Tim schreef:Inderdaad, Saving Private Ryan is gebaseerd op de broers Niland. Niland had 3 gesneuvelde broers en mocht daarom naar huis. 2 van zijn broers liggen begraven op het Amerikaans kerkhof in Normandië. Als je wilt, mail ik je een foto. Robert en Preston sneuvelden resp. op 6 en 7 juni 1944. De andere broer ligt geloof ik ergens in Afrika of Azië begraven.
War is something human...
-
- Lid
-
- Lid
Re: Vraag over film (Saving Private Ryan)
Ja dat klopt!Anonymous schreef:Ik ben hier even voor een presentatie voor me school. Ik en nog 3 mensen moeten een presentatie houden die te maken heeft met de film " saving Private Ryan" (de tweede wereeld oorlog, en D-Day dus)
Mijn vraag:

Nieuw Bergen (L)