russische batterie
-
- Lid
russische batterie
Heeft iemand een foto van een Russische meerdere cillinderde Batterie die aangedreven mortieren afvuurden die gebruikt werd rond oktober 1942 (ik zet de datum er maar bij want ik weet niet of de Russen altijd dezelfde gebruikten doorheen de oorlog)
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Katyusha is trouwens niet de officiele naam, maar een bijnaam die door het Rode Leger officieel is overgenomen. Katyusha betekent kleine Katya en slaat op het bekende liedje 'Katyusha', waarin Katya verlangt naar haar man, die aan het front zit.
Overigens bestond de Katyusha in twee versies, de BM-8 en de BM-13 met respectievelijk 82mm en 132mm raketten. Het bereik lag rond de 5 kilometer. De Katyusha werd over het algemeen bevestigd op de laadbak van een ZIS-5 of ZIS-6 truck, maar later ook achterop de Studebaker US6 die in het kader van het Lend-Lease program naar de Sovjet Unie werd verscheept.
Overigens bestond de Katyusha in twee versies, de BM-8 en de BM-13 met respectievelijk 82mm en 132mm raketten. Het bereik lag rond de 5 kilometer. De Katyusha werd over het algemeen bevestigd op de laadbak van een ZIS-5 of ZIS-6 truck, maar later ook achterop de Studebaker US6 die in het kader van het Lend-Lease program naar de Sovjet Unie werd verscheept.
Вместе мы непобедимы
-
- Lid
http://www.ibiblio.org/chinese-music/MP ... tyusha.mp3
Ik kon niet het geluid van de Katyusha vinden maar wel het nummer waarnaar het vernoemt is
Ik kon niet het geluid van de Katyusha vinden maar wel het nummer waarnaar het vernoemt is

Ik heb er geen kracht meer voor